۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
تعداد بازدید: ۱۸۰۱۸۱
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: افزایش تقاضا برای خرید سکه باعث ایجاد حباب ۴۲۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام در بازار شد.
کد خبر: ۱۲۵۴۷
نویسنده : مریم بهنام راد

سکه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، این روز‌ها قیمت مسکوکات در بازار سکه شده و همچنان نرخ آن در حال صعود است.
رسیدن قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیون تومان و احتمال پیش روی قیمت و گذر ازمرز ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار خیلی دور از انتظار نیست.
گرانی سکه ادامه دارد؟
در همین رابطه محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: قیمت هر انس طلای جهانی تا لحظه انتشار این خبر ۱۲ دلار افزایش داشته و قیمت ارز نسبت به دیروز کاهشی بوده است و درمجموع نوسان کمی در بازارطلا به دلیل هم پوشانی گرانی هر انس طلا و کاهش نرخ ارز به وجود آمده است.
به گفته کشتی آرای؛ این روز‌ها به دلیل رشد تقاضا، قیمت انواع سکه دربازار در حال افزایش است. از این رو حباب سکه نیز با افزایش چشمگیری به ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.
وی دلیل افزایش حباب قیمت سکه را رشد تقاضای خرید سکه در بازار با بحث ورود سرمایه‌های جدید ناشی از تبدیل ارز‌ها به سکه می‌داند و ادامه داد: خیلی از مردم به دلیل محدودیت در سرمایه گذاری ارز، سرمایه‌های خود را به بازار عرضه و سکه خریداری می‌کنند.
طلا بدون تغییر قیمت می ماند؟
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در بازار هیچ حبابی ندارد و تقاضا برای خرید طلا نسبت به افزایش تقاضای خرید سکه بسیار کاهش یافته است.
وی تصریح داشت: در حال حاضر قیمت هر انس طلای جهانی با تغییرات افزایشی به ۱۹۸۹ دلاررسید، که به نظر می‌رسد قیمت انس جهانی به دلیل ادامه تحولات سیاسی در حال افزایش است.
کشتی آرای آخرین قیمت‌ها در بازار سکه و طلا را این گونه تشریح کرد: سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان که نسبت به دیروز ۲۵۰ هزار تومان افزایش داشته است.
وی قیمت هر قطعه نیم سکه را بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۷ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر قطعه ربع سکه ۴نیز بدون تغییر میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر برقیمت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ایستاده است.
احتمال افزایش قیمت طلا
کشتی آرای قیمت هر مثقال طلا‌ی آب شده با نوسانات افزایشی که تا این لحظه به دلیل افزایش قیمت انس طلای جهانی داشته به ۵ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۲۳ هزار تومان رسید.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا و سکه را برای روز‌های آتی چنین پیش بینی کرد و گفت: بازار همچنان با نوسانات نرخ ارز وتأثیر پذیری از تحولات سیاسی دنیا به ویژه ادامه جنگ روسیه و اوکراین و بازار‌های نفتی شاهد افزایش قیمت انس جهانی خواهد بود و در نتیجه بازار داخلی نیزروند افزایش قیمت طلا و سکه را ادامه خواهد داد.

برچسب ها: بازار سکه قیمت سکه سکه اونس طلا بازار طلا
ارسال نظر
آخرین اخبار