۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
تعداد بازدید: ۲۸۲۱۲۸
خطوط روانشناسی ترفند‌های فروش و استراتژی خرید را بررسی می‌کند؛
شاید با خودتان فکر می‌کنید که در یک فروشگاه یا رستوران فقط چیز‌هایی را که نیاز دارید خریداری خواهید کرد؛ اما اگر گذشته را مرور کنید متوجه خواهید شد که چه در حال خرید غذا، چه لباس یا وسایل دیگر باشید، فروشندگان از قدرت متقاعدسازی روان‌شناختی برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌های شما استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۵۶۵

چطور فروشندگان بر تصمیمات خرید شما تأثیر می‌گذارند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ احتمال زیادی وجود دارد که به یاد بیاورید که وارد یک سوپرمارکت شده‌اید و متوجه می‌شوید که چیدمان مغازه تغییر کرده است. شاید دیگر دستمال توالت در جایی که انتظارش را داشتید نبوده، یا برای پیدا کردن سس گوجه فرنگیهمه قفسه‌ها را گشته‌اید. اما چرا فروشندگان دوست دارند همه چیز را جابجا کنند؟ پاسخ ساده است: «تغییر مکان اقلام در یک فروشگاه به این معنی است که ما، مشتریان، هنگام سرگردانی در جستجوی چیز‌هایی که نیاز داریم یا می‌خواهیم، در معرض اقلام مختلفی قرار می‌گیریم. این ترفند اغلب می‌تواند هزینه‌های برنامه‌ریزی نشده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، زیرا ما اقلام اضافی را به سبد‌های خود اضافه می‌کنیم.

ترفند تبلیغات فروشگاه ها

از طرف دیگر پیشنهادات، تخفیف‌ها و نمایش‌های تبلیغاتی در فروشگاه، \"یکی را بخر، یکی را رایگان بگیر\". - نقش کلیدی ایفا می‌کند. یک پیشنهاد جذاب می‌تواند منجر به عجله خریدار در تصمیم‌گیری شود تا آن کالا را بخرد. بنابراین سایر ملاحظات مانند اینکه آیا واقعاً به آن نیاز داریم یا نه را نادیده می‌گیریم. باندلینگ، تکنیک دیگری است که خرده فروشان از آن برای تحریک خرید فوری مشتریان استفاده می‌کنند واحتمالاً اغلب هم آن را تجربه می‌کنید. محصولات مکمل با هم به عنوان یک محصول با یک قیمت بسته‌بندی می‌شوند که اغلب تخفیف قابل توجهی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، کنسول‌های بازی اغلب همراه با دو یا سه بازی فروخته می‌شوند، و فروشگاه‌های مواد غذایی گا‌هاً برخی از خوراکی‌ها را داخل یک پکیج می‌گذارند.

خرید می‌تواند دوست یا دشمن باشد

در حالی که این استراتژی‌ها می‌توانند به افزایش سود خرده‌فروشان کمک کنند، اما می‌توانند مشکلاتی را برای مشتریان خود ایجاد کنند. خرید آنی، بدون شک می‌تواند بر سلامت روان مصرف‌کننده تأثیر بگذارد. احساس شرم و گناه را افزایش می‌دهد که به نوبه خود می‌تواند منجر به اضطراب، استرس و افسردگی شود. زمانی که خرید ناگهانی منجر به خرید بیش از حد می‌شود، به طور بالقوه حتی جدی‌تر است، به خصوص اگر. چندان پولی هم نداشته باشید و آخر ماه مجبور به قرض گرفتن از دیگران شوید.

چگونه از خرج کردن بیش از حد جلوگیری کنیم؟

در نهایت، کلید مقاومت در برابر کالا‌هایی که نمی‌خواهیم یا به آن‌ها نیاز نداریم در دست خود ما است. روانشناسان معتقدند که ذهنیت داشتن درباره موضوعی، این کمک را می‌کند که هنگام خرید از کاری که انجام می‌دهیم آگاه باشیم. یک استراتژی شخصی خوب این است که سعی کنید کمتر قفسه‌ها و فرشگاه‌ها را زیر رو رو کنید و به جای آن از یک لیست خرید استفاده کنید و سعی کنید فقط آنچه در آن لیست‌تان نوشته‌اید را بخرید./ ترجمه از theconversation

برچسب ها: تبلیغات فروشگاه فروش فوق العاده
ارسال نظر
آخرین اخبار