۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۲۹۴۲۳۷
بانک ملی ایران طبق دستور وزیر اقتصاد مبنی‌بر لزوم انتشار اسامی دستگاه‌های دولتی بدهکار اسامی برخی از نهاد‌های بدهکار را منتشر کرد که خود وزارت امور اقتصادی و دارایی در صدر ابربدهکاران بانکی قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۶۶۹

وزارتخانه‌های اقتصاد و نیرو در صدر ابربدهکاران بانک ملی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بانک ملی ایران طبق دستور وزیر اقتصاد مبنی‌بر لزوم انتشار اسامی دستگاه‌های دولتی بدهکار اسامی برخی از نهاد‌های بدهکار را منتشر کرد که خود وزارت امور اقتصادی و دارایی در صدر ابربدهکاران بانکی قرار دارد.

حسب قوانین جاری کشور و تأکید وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر اعلام بدهکاران بانکی، بانک ملی ایران سری دوم اسامی بدهکاران عمده و بزرگ خود را اعلام کرد.

پیش از این در ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ برخی از بانک‌ها اسامی ابربدهکاران خود را منتشر کرده بودند که درج‌نکردن برخی از اطلاعات مانند میزان وام‌های پرداختی مانع از شفاف‌سازی کامل در نظام بانکی شد.

اما این بار خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: در زمینه انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی در سیستم بانکی، بدون هیچ خط قرمزی کاملا جدی هستیم.

خاندوزی به نقل از یک مدیرعامل بانک دولتی عنوان کرد: برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی هم وجود دارند که به‌دلیل مسائل پیمانکاری جزو بدهکاران بزرگ محسوب می‌شوند؛ اما بانک‌ها موظف هستند اسامی تمام دستگاه‌های دولتی را هم قید کنند.

در پی این دستور اسامی بدهکاران بانک ملی اعلام شد که خود وزارت اقتصاد در صدر آن قرار دارد.

بررسی‌ها از لیست دوم ابربدهکاران بانک ملی ایران نشان می‌دهد که به ترتیب وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت نیرو در صدر این فهرست قرار دارند؛ اما همچنان مبلغ وام‌های پرداخت‌شده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برچسب ها: ابربدهکاران بانکی بانک ملی ایران وزارت اقتصاد
ارسال نظر
آخرین اخبار