۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۸۲۰۴۷
دادستان دیوان محاسبات از هزار و ۸۱۶ فقره گزارش تخلف در بخش‌های فنی و حسابرسی، گزارش مردمی و مراجع رسمی با توجه به تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۷۷

دولتی با بیش از ۱۵۰۰ تخلف / تعداد ۳۲۵ پرونده تعیین تکلیف شده!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، طبق گزارش‌های منتشر شده از دیوان محاسبات، قطع یارانه سه دهک بالایی کشور که تکلیف قانونی دولت بوده و از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده بودند، یکی از این موارد است که در دولت قبلی انجام نشده و این عدم اقدام ترک فعل است.

پیش از این کمیسیون‌های تخصصی مجلس آبان پارسال بررسی «پرونده مسببان وضع موجود» را در دستور کار خود قرار دادند و با استفاده از ظرفیت ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، پرونده‌های عملکرد دولت قبل و وزرایش را به قوه قضائیه ارسال کردند.

علی کامیار همچنین گفت: در بخش اجرای احکام دادسرا نیز، تعداد ۳۲۵ پرونده تعیین تکلیف شده و آراء قطعی آن‌ها شامل مجازات‌های اداری و جبران ضرر و زیان و یا انجام تکالیف مقرر مسئولان اجرایی شده است.

دادستان دیوان محاسبات کشور مبلغ وصولی و واریز به خزانه ناشی از اجرای احکام را در مجموع هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مبالغ وصولی نسبت به سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است، همچنین وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان از حقوق معوقه معادن ابیش از ۱۵۰۰ ز دیگر اقدامات دادسرای دیوان محاسبات است که ناشی از رسیدگی به تَرک فعل دستگاه مربوطه بوده است. /باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: دیوان محاسبات کشور گزارش تخلفات دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار