۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
تعداد بازدید: ۱۱۲۲۴۶
خطوط خبر می‌دهد: بیماری و بستری شدن نویسنده معروف و نگرانی جهانی از این اتفاق
بیماری ماریو بارگاس یوسا- که با هر متر و معیاری بزرگ‌ترین نویسنده زنده در سراسر جهان قلمداد می‌شود- دوستدارانش را به شدت نگران کرده است. با این حال نزدیکان یوسا که در چند وقت اخیر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بود، خبر از بهبودی نسبی حال او داده‌اند تا اندکی از نگرانی هواداران این نویسنده مشهور کاسته شده باشد.
کد خبر: ۱۲۸۵۵

 

روزگار سخت آقای ماریو بارگاس یوسا!
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ خانواده ماریو بارگاس یوسا نویسنده اهل کشور پرو در بیانیه‌ای اعلام کردند که حال استاد پس از چند روز رسیدگی پزشکی در بیمارستان بهبود یافته و او بعد از چند روز از بیمارستان مرخص خواهد شد.
 
کرونا هم‌چنان در کمین
 
ماجرا از آن‌جا آغاز شد که رسانه‌ها اعلام کردند ماریو بارگاس یوسا نویسنده آثاری چون «سور بز»، «مرگ در آند»، «گفت‌وگو در کاتدرال»، «سال‌های سگی»، «دختری از پرو» و «روزگار سخت» به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستانی در شهر مادرید بستری شده است. اخباری که باعث شد این نویسنده پرویی برنده جایزه نوبل ادبیات آماج انواع و اقسام شایعات و حواشی مختلف در فضای مجازی قرار گیرد- که برای خانواده و نزدیکانش چندان قابل تحمل نبود. موضوعی که باعث شد سه فرزند ماریو بارگاس یوسا تمام شایعاتی را که در رابطه با وضعیت سلامتی این نویسنده در توییتر منتشر شده تکذیب و از رسانه‌ها درخواست کردند به حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارند.
خانواده این نویسنده اهل کشور پرو هم‌چنین در بیانیه‌ای اعلام کردند که حال «یوسا» پس از چند روز رسیدگی پزشکی در بیمارستان بهبود یافته است.
 
یوسا در مرکز توجه
 
«ماریو بارگاس یوسا» داستان‌نویس، مقاله‌نویس، سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار پرو و یکی از مطرح‌ترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین که به خاطر خلق آثاری چون «سور بز»، «مرگ در آند»، «گفت‌وگو در کاتدرال»، «سال‌های سگی»، «دختری از پرو» و «روزگار سخت» توانست در سال ۲۰۱۰ میلادی جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند، از سال‌های دهه 1960 به سبب انتقادهای تند نسبت به حکومت نظامی مستقر در کشور پرو به یکی از چهره‌های شاخص ادبیات آمریکای لاتین و یکی از مهم‌ترین رمان‌نویسان و مقاله‌نویسان معاصر آمریکای جنوبی تبدیل شده است. نویسنده‌ای با میلیون‌ها خواننده و هوادار در چهار گوشه جهان که مشتاقانه منتشر آثار جدید نویسنده محبوب‌شان هستند و بنابراین انتشار هر خبری درباره بیماری یا بستری شدن او واکنش‌های میلیونی در فضای مجازی به وجود می‌آورد...

برچسب ها: کتاب و ادبیات ادبیات بیداری و مقاومت ادبیات آمریکا ادبیات معاصر ادبیات مقاومت نویسنده نویسنده و روزنامه‌نگار اخبار کرونا اخبار جدید کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار