۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
تعداد بازدید: ۲۱۷۱۲۳
خطوط از درگذشت شهلا ناظریان خبر می‌دهد
شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت شب گذشته در گذشت. به گزارش خبرگزاری‌های هنری این گوینده تلویزیون و سینما بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشته است.
کد خبر: ۱۲۸۵۶


 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ شهراد بانکی از درگذشت شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون در سن ۷۵ سالگی خبر داد.
مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم درباره درگذشت شهلا ناظریان گفت: شب گذشته چهارم اردیبهشت ماه حال خانم ناظریان مساعد نبود او را به بیمارستان رساندند و ساعتی بعد براثر ایست قلبی درگذشت. شهراد بانکی هم‌چنین از برگزاری مراسم تشییع شهلا ناظریان خبر داد. بنا بر این اخبار این مراسم قرار است روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شود.
 
درباره شهلا ناظریان
ستاره دوبله ایران در نقطه پایان! 
شهلا ناظریان که در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شده و به تشویق مادرش از سال ۱۳۴۱ و همزمان با تحصیل در دبیرستان وارد عرصهٔ دوبله شده بود؛ در طول سال‌های فعالیت خود در دوبلاژ، به‌جای بسیاری از بازیگران مطرح جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش، فی داناوی، آن مارگرت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، سیلوا کوشینا، ژاکلین بی سه، کاترین دنوو، میشل مرسیه، و… حرف زده بود. این دوبلور پیشکسوت به جای شماری از مطرح‌ترین بازیگران ایرانی نیز صحبت کرده بود که از این میان می‌توان به محبوبه بیات، نیلوفر، پوری بنایی، نوری کسرایی، پروانه معصومی، افسانه بایگان، فریبا خاتمی، سیمین غفاری، مهشید افشارزاده و خیلی‌های دیگر اشاره کرد.
کازابلانکا، شاهین مالت، ربکا، چه سرسبز بود دره من، اتاق ماروین، خانهٔ ارواح، برنج تلخ، باراباس، بولیت، دزدی که برای شام آمد، جلادها نیز می‌میرند، جدال در آفتاب، بی‌خوابی، باری لیندون، پول را بردار و فرار کن و... شماری از فیلم‌های مطرحی هستند که شهلا ناظریان در آن‌ها گویندگی کرده بود. این گوینده هم‌چنین یکی از درخشان‌ترین گویندگی‌هایش را در دوبلهٔ فیلم مشهور کازابلانکا به‌جای اینگرید برگمن در کنار گویندگی حسین عرفانی همسرش به‌جای همفری بوگارت به انجام رسانده بود.
شهلا ناظریان در کنار دوبله، در برنامهٔ رادیویی «صبح جمعه با شما» نیز فعالیت داشته. بازیگری در تئاتر را نیز از سال ۱۳۶۸ تجربه کرده بود و همچنین در سریال‌های تلویزیونی «این خانه دور است» (ساختهٔ بیژن بیرنگ و مسعود رسام) و داستان یک شهر (ساختهٔ خسرو معصومی) و فیلم‌های سینمایی «خوش‌خیال»، «پرِ پرواز» و «شب بخیر غریبه» هم به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌ بود. اجرای مسابقهٔ تلویزیونی «تلاش» به همراه حسین عرفانی و نیز گویندگی در تیزرهای تبلیغاتی از دیگر فعالیت‌های این گوینده به‌شمار می‌آیند.

ستاره دوبله ایران در نقطه پایان!

برچسب ها: دوبلور پیشکسوت دوبلور دوبله درگذشت درگذشت چهره ها
ارسال نظر
آخرین اخبار