۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
تعداد بازدید: ۳۱۴۸۹۰
سرپرست معاونت فنی بیمه‌های زندگی سرمد گفت: اگر فردی در بیمارستان‌های خصوصی خدماتی را دریافت کند و پرونده را به سوی بیمه‌های پایه ببرد شاید بیمه‌های پایه بین ۲۰ تا ۲۵ درصد این هزینه را تقبل کنند، یعنی نزدیک ۸۰ درصد هزینه بر گردن خود بیمار می‌افتد.
کد خبر: ۱۲۸۸۹

وضعیت بیمه‌های پایه/ عدم پوشش مناسب بیمه‌ها/ نزدیک به 80 درصد هزینه‌ها بر گردن بیمار است!

تعداد بیمارستان‌های دولتی پاسخگوی نیاز مردم نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مجید گرشاسبی، سرپرست معاونت فنی بیمه‌های زندگی سرمد در گفتگو با خبرنگار خطوط به وضعیت بیمه‌های پایه و

در کل پوشش بیمه‌های پایه و مراکز دولتی واقعا جوابگو نیست مراکز دولتی بسیار کم هستند به همین دلیل بیماران به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند و دچار هزینه‌های سنگینی می‌شوند.

هزینه‌های درمانی پرداخت.

گرشاسبی گفت: بیمه‌های پایه یک سری محدودیت‌ها دارند. در نظام سلامت کشور بیمه‌های پایه با تعرفه‌های دولتی با توجه به نوع مراکز درمانی که در حال حاضر در کشور وجود دارند، کار می‌کنند.

وی ادامه داد: وضعیت بیمارستان‌های دولتی زیاد خوب نیست، یا تعداد این مراکز کم است یا اینکه در این مراکز یک تخت خالی هم به سختی پیدا می‌شود. به همین دلایل بیشتر مردم به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند. واقعیت این است که تعداد بیمارستان‌های دولتی پاسخگوی نیاز مردم نیست.

تفاوت بین تعرفه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بسیار بالا است

وضعیت بیمه‌های پایه/ عدم پوشش مناسب بیمه‌ها/ نزدیک به 80 درصد هزینه‌ها بر گردن بیمار است!

سرپرست معاونت فنی بیمه‌های زندگی سرمد تصریح کرد: اگر یک بیمار برای عمل بستری بخواهد به بیمارستان‌های دولتی برود و خدمات درمانی دریافت کند، طبق تعرفه دولت یک عدد بسیار کمی را پرداخت می‌کند. البته یک سری خدمات هم با توجه به نگاه دولت و خدمات دولتی شاید هم رایگان باشند، اما اگر همین بیماران به مراکز خصوصی مراجعه کنند باید هزینه این خدمات طبق تعرفه خصوصی هم پرداخت شود. متاسفانه تفاوت بین تعرفه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بسیار بالا است.

گرشاسبی ادامه داد: اگر فردی در بیمارستان‌های خصوصی خدماتی را دریافت کند و پرونده را به سوی بیمه‌های پایه ببرد شاید بیمه‌های پایه بین ۲۰ تا ۲۵ درصد این هزینه را تقبل کنند یعنی نزدیک ۸۰ درصد هزینه بر گردن خود بیمار می‌افتد.

برخی مراکز و پزشکان بیمه‌های تکمیلی را به دلایل خاص خودشان نمی‌پذیرند که عمدتاً هم دلیل این کار هزینه اضافه گرفتن از بیمار است.

وی به بیمه‌های تکمیلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر حتی علی رغم اینکه بیمه شده تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی است، اما برخی مراکز و پزشکان بیمه‌های تکمیلی را به دلایل خاص خودشان نمی‌پذیرند که عمدتاً هم دلیل این کار هزینه اضافه گرفتن از بیمار است.

وضعیت بیمه‌های پایه/ عدم پوشش مناسب بیمه‌ها/ نزدیک به 80 درصد هزینه‌ها بر گردن بیمار است!

گرشاسبی خاطرنشان کرد: در ارائه خدمات سرپایی اگر فرد بیمه شده‌ بخواهد خدماتی سرپایی نظیر آندوسکوپی، ام آر آی و یا سی تی اسکن را انجام دهد اگر به یک مرکز خصوصی مراجعه کند و آن مرکز با بیمه‌های پایه قراردادی نداشته باشد دیگر به هیچ عنوان حتی ۲۰ درصد هزینه‌ها را هم ‌نمی‌تواند از بیمه‌های پایه دریافت کرد. البته ناگفته نماند که بیمه‌های پایه یک سری خدمات همانند: فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی را به هیچ عنوان پوش نمی‌دهند.

سرپرست معاونت فنی بیمه‌های زندگی سرمد در پایان گفت: در کل پوشش بیمه‌های پایه و مراکز دولتی برای این جامعه واقعا جوابگو نیست مراکز دولتی بسیار کم هستند به همین دلیل بیماران به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند و دچار هزینه‌های سنگینی می‌شوند.

برچسب ها: بیمه بیمه‌های پایه بیمار بیمارستان پزشکان
ارسال نظر
آخرین اخبار