۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
تعداد بازدید: ۲۰۲۱۹۱
خطوط داستان پیام دردناک رضا رویگری و ماجراهای بعد از آن را پیگیری می‌کند
شب گذشته انتشار یک پیام تصویری دردناک از رضا رویگری یک بار دیگر نام این بازیگر قدیمی سینما و صداوسیما را بر سر زبان‌ها انداخت. تحولات بعدی این ماجرا اما پرده از مسایل دیگری برداشت که نشان می‌داد صدای او به گوش دوستدارانش رسیده است. اتفاقی که معلوم نیست اگر رضا رویگری هنرمند نبود، یا این اتفاق برای یکی از مردم معمولی جامعه رخ دهد، چه سرنوشتی در انتظار او خواهد بود؟!
کد خبر: ۱۲۹۰۷

 

یک ویدئو، هزار واکنش و داستانی که هنوز پنهان است!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ انتشار پیام ویدئویی رضا رویگری که در آن می‌گفت بدون تلفن همراه و کارت‌های بانکی‌اش در خانه سالمندان کهریزک رها شده- و از طرفدارانش  کمک می‌خواست، بعد از چند سال حضور کم‌رنگ در عرصه سینما یک بار دیگر نام این بازیگر قدیمی را که یک زمانی با فیلم‌هایی چون «عقاب‌ها»، «کانی‌مانگا»، «اجاره نشین‌ها»، «دخترم سحر»، «خوب بد جلف» و «بوتیک» و سریال‌های «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته» و «به کجا چنین شتابان» جزو مطرح‌ترین بازیگران این آب و خاک بود، سر زبان‌ها انداخت.
 
داستان یک ویدئوی جنجالی
 
رضا رویگری در ویدئویی که در کهریزک ضبط شده بود، از اقامت اجباری خود در خانه سالمندان خبر داده و از هوادارنش درخواست کمک کرده بود.
رویگری در این ویدئو گفته بود که «بعد از شصت سال کار، همسرم من را انداخته این‌جا. نه تلفنی دارم و نه کارت بانکی. نه می‌توانم برای کارم به کسی زنگ بزنم و نه کسی می‌تواند به من زنگ بزند. ممنوع‌الملاقات هم هستم. از همه حلالیت می‌طلبم، اگر کار بدی کردم مرا ببخشید. این‌جا برای من مثل زندان می‌ماند. اگر آن طرفداران خوبم که می‌دانم کم هم نیستند به من کمک کنند، ممنون می‌شوم».
 
چرا موسسه هنرمندان پیشکسوت کمکی به رویگری نمی‌کند؟!
 
انتشار ویدئوی رضا رویگری که با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی و مردم مواجه شده بود، خیلی زود مدیران فرهنگی کشور را به پاسخگویی واداشت.
اولین مدیری که بعد از انتشار پیام رویگری درباره این اتفاق با رسانه‌ها صحبت کرد، سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت بود- که گفت اگرچه رضا رویگری عضو این موسسه نیست، ولی او به سهم خود پیگیر بهبود وضعیت او خواهد بود.
سیدعباس عظیمی با اشاره به این‌که عضویت رضا رویگری در موسسه هنرمندان پیشکسوت، از سال 1394 به دلیل مخالفت شورای ارزشیابی هنرمندان با صلاحیت ایشان برای عضویت در این موسسه معطل مانده است، از موانعی گفت که جلوی کمک‌های این موسسه را به رضا رویگری گرفته است. از جمله برخی از مسائل خانوادگی این بازیگر- که وزارت ارشاد یا موسسه هنرمندان پیشکسوت نمی‌تواند به لحاظ اخلاقی و خانوادگی به آن ورود یا دخالت کند.
با این حال مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از پیگیری مسایل مربوط به این بازیگر توسط معاونت امور هنری و سازمان سینمایی وزارت ارشاد خبر داد و در ادامه نیز وعده داد که نتایج تلاش‌ها برای کمک به رویگری به اهالی رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
چرا کهریزک؟!
 
اما فارغ از مسایل دیگر، این که چرا باید رضا رویگری در آسایشگاه کهریزک نگه‌داری شود؛ خود موضوع سوالات زیادی در فضای مجازی بوده است. ظاهرا به گفته همسر رضا رویگری، این بازیگر پیش از کهریزک در بیمارستان بستری بوده، و پزشکان آن‌جا توصیه کرده‌اند برای بهره‌مندی از امکانات توانبخشی و فیزیوتراپی در کهریزک اسکان داده شود.
محسن پزشکی، مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ضمن اشاره به این‌که رویگری در کهریزک زیر نظر پزشکان مشغول درمان فیزیوتراپی، کار درمانی و نکات بهداشتی است، در خصوص ویدئوی این بازیگر می‌گوید که محدودیت‌های عیادت و ملاقات تنها به دلیل وجود کرونا از سوی مجموعه کهریزک لحاظ شده است. هم‌چنین اگر قرار باشد محیط را باز بگذاریم، خیلی‌ها دوست دارند به راحتی ایشان را ملاقات کنند اما در این زمینه مصلحت بر این است که تمامی این موارد با هماهنگی صورت گیرد. پزشکی هم‌چنین خبر از دو نوبت ملاقات روزانه با رضا رویگری در صبح و عصر- البته با هماهنگی قبلی- داده است.
 
سازمان سینمایی: به زودی!
 
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی نیز با اشاره به این که «به گفته همسر رویگری و بنا به تاکید پزشک معالج، امکان نگه‌داری از او در منزل وجود ندارد» گفت که سازمان سینمایی از نزدیک مشکلات رضا رویگری را پیگیری می‌کند!
محمد خزاعی گفت: «از وقتی از مشکل آقای رویگری اطلاع پیدا کردیم با خانم کریمی همسر ایشان و از طریق آن‌ها با پزشکان معالج و دست‌اندرکاران آسایشگاه کهریزک در تماس بودیم و متوجه شده‌ایم امکان نگه‌داری ایشان در منزل به دلیل پاره‌ای مشکلات و اختلالات جسمی به هیچ وجه وجود ندارد».
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به این که «وزیر ارشاد این ماموریت را به مدیرعامل صندوق اعتباری هنر داده‌اند که از نزدیک نگه‌داری و درمان و شرایط آقای رویگری را دنبال کند» خبر از حل شدن مشکلات این هنرمند در آینده نزدیک داد!
 
پایان خوش
یک ویدئو، هزار واکنش و داستانی که هنوز پنهان است! 
با این حال پیش از این که تلاش‌های ارشاد و سازمان سینمایی به جایی برسد، پرویز پرستویی با بازنشر ویدئویی در استوری اینستاگرامش از تهیه خانه همراه با پرستار برای رضا رویگری خبر داد. آن‌طور که در این ویدئو آمده است پرستویی به همراه علیرضا اصغری، خیِر جوان، شقایق فراهانی، علیرام نورایی و شهربانو منصوریان این کار را انجام داده‌اند.
پرستویی در این ویدئو که از صفحه علیرضا اصغری بازنشر کرده، خطاب به رضا رویگری می‌گوید: «پس از آن که فهمیدم در کهریزک هستی دلم ریخت، چون تو خیلی در سینما زحمت کشیدی، خیلی تئاتر کار کردی، ما با هم به سفر آلمان رفتیم و زندگی‌ها کردیم با هم».
علیرضا اصغری در این ویدئو از شقایق فراهانی و علیرام نورایی و شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو به عنوان حامیان این عمل و پرویز پرستویی به عنوان پدر معنوی‌شان نام می‌برد. او به رضا رویگری می‌گوید: «خانه‌ات آماده است، با وسایل و یک پرستار حرفه‌ای هم از صبح تا شب کنارت خواهد بود. فقط به خاطر این که خودت بتوانی با خیال راحت زندگی کنی، دست خانم بزرگوارت هم درد نکند که تا امروز زحمتت را کشیده است و ما دیگر هیچ توقعی از او نداریم، فقط باید خودت بخواهی و یک قرار بگذاری که خدمت مراجع قانونی برسیم و اگر قرار است قیم داشته باشی، قیمت بشود دادستان».
 

برچسب ها: سینماگران بازیگران سینما و تلویزیون جنجال برانگیز صحبت‌های جنجالی حاشیه
ارسال نظر
آخرین اخبار