۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۱۵۹۸۰۴
خطوط عکس‌العمل سروش صحت بعد از حذف از برنامه «کتاب‌باز» را پیگیری می‌کند
حذف سروش صحت از برنامه «کتاب‌باز» که با عکس‌العمل‌های گسترده‌ای از سوی مردم، مخاطبان تلویزیون و کاربران فضای مجازی مواجه شده بود؛ از سوی خود این چهره محبوب هنری- رسانه‌ای اما در سکوت کامل برگزار شده بود. صحت اما بالاخره بعد از چند روز در مطلبی کنایی به‌طور غیرمستقیم به این اتفاق واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۹۱۱

الان واقعا وقتش نبود!!!


 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ سروش صحت که در روزهای اخیر به خاطر حذف از برنامه «کتاب‌باز» در شبکه نسیم نامش بر سر زبان‌ها افتاده بود، در داستانی در پیج اینستاگرامی داستان‌هایش، به طور غیرمستقیم به این ماجرا واکنش نشان داد. در این زمینه گفته می‌شود که عبارت «الان واقعا وقتش نبود» در پایان داستانک جدید سروش صحت، به گفته بسیاری می‌تواند واکنشی به حذف شدنش از برنامه «کتاب‌باز» باشد. اتفاقی که البته تنها برای سروش صحت روی نداده، و در سال‌های بسیاری بسیاری از چهره‌های مطرح و محبوب هنری و رسانه‌ای کشور طعم تلخ حذف ناگهانی از صداوسیما را زیر دندان تجربه کرده‌اند.
 
الان وقتش نبود!
الان واقعا وقتش نبود!!!
سروش صحت در صفحه اینستاگرامش نوشت: «اول اردیبهشت، درخت‌ها سبز و پُربرگ شده‌اند. برگ‌هــای جــوان و باطراوت که سبز هستند اما نه سبزسیر، بیشتر مغزپسته‌ای رنگ هستند. باد لابه‌لای شاخه‌ها حرکت می‌کرد و پرنده‌ها از این شاخه به آن شاخه می‌پریدند. راننده تاکسی گفت: «من عاشق اردیبهشت هستم. در اردیبهشت از رانندگی خسته نمی‌شوم، بگو شانزده ساعت پشت هم بنشین پشت فرمان، می‌نشینم.»‌ حق با راننده بود. به خصوص که خیابان هم خلوت بود و ترافیکی نداشت.‌ ‌راننده گفت: «نگاه کنید... این درخت‌ها را نگاه کنید، به این پرنده‌ها نگاه کنید، آدم سیر نمی‌شود...» هنوز جمله‌اش تمام نشده بود که ماشینی که از یک فرعی بیرون می‌آمد، با سرعت و محکم به در عقب تاکسی کوبید. تاکسی تکان محکمی خورد. ‌راننده گفت: «الان وقتش نبود... الان واقعا وقتش نبود»...
 
جرم: روشنفکری!
 
مهم‌تر و جالب‌تر از حذف ناگهانی سروش صحت از تلویزیون (که منحصر به او نمی‌شود و نامداران بسیاری در این تجربه تلخ با او شریکند) دلیل حذف او از رسانه ملی است. در واقع این که گفته می‌شود این مجری و بازیگر محبوب به اتهام روشنفکری از قاب صداوسیما کنار گذاشته شده است، از نگاه بسیاری از افراد فرهیخته و جامعه روشنفکری کشور به بهترین وجهی مبین نوع نگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی به روشنفکری و فرهیختگی می‌تواند باشد.
احتمالا به دلیل همین نوع نگاه نیز هست که در تمام این سال‌ها مغضوبین صداوسیما در میان مردم و به خصوص فرهیختگان و روشنفکران محبوبیتی مضاعف را به تجربه نشسته‌اند. در واقع سروش صحت و حذف دردناکش از صداوسیما یادآور سرنوشت بسیاری دیگر از چهره‌های محبوبی است که بعد از این که مورد بی‌مهری تلویزیون قرار گرفتند، نه تنها قدر و قیمت‌شان کم نشد، که حتی برعکس، ارج و قرب‌شان را بیشتر کرد و باعث شد مخاطبان صداوسیما رسانه ملی را بابت از دست دادن چنین اشخاصی زیر سوال ببرند. اتفاقی که حداقل در مورد مهران مدیری، رضا عطاران، استاد شجریان، زنده‌یاد ناصر ملک‌مطیعی، عادل فردوسی‌پور و ایرج طهماسب روند مشابهی داشته و و حالا هم انتظار می‌رود در مورد سروش صحت نیز به همان صحبت‌ها و اعتراضات و انتقادات ختم شود!
 
 

برچسب ها: رئیس صدا و سیما صداوسیما سازمان صداوسیما صدا و سیما سروش صحت کتاب و ادبیات حاشیه جنجال برانگیز صحبت‌های جنجالی
ارسال نظر
آخرین اخبار