۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
تعداد بازدید: ۱۰۵۲۰۲
سید محمد علی میر طاهری:
رئیس مرکز مالکیت معنوی از ثبت مالکیت معنوی نشانه‌های جغرافیایی شهر‌های مختلف کشور از جمله چاقوی زنجان، خرمای پیارم و زیلوی میبد خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۷۱

ثبت مالکیت معنوی نشانه‌های جغرافیائی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید محمد علی میر طاهری در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری به اهمیت حفظ حقوق مالکیت معنوی از جمله صنایع دستی و هنر‌های سنتی اشاره کرد و افزود: ما بخشی را تحت عنوان نشان‌های جغرافیایی داریم که نشانه‌های محصولاتی هستند که در مالکیت معنوی به ثبت می‌رسد و متعلق به منطقه خاصی است و به عنوان یک محصول متمایز محسوب می‌شود.
وی گفت: ما در این خصوص یک پروژه مشترکی را با کشور سوییس در حال اجرا داریم و در واقع برای ثبت نشانه‌های جغرافیایی از جمله چاقوی زنجان، فرش نائین، زیلوی میبد، انار ساوه، خرمای پیارم همکاری‌هایی را با این کشور آغاز کرده ایم. وی با بیان اینکه در تجارت و صادرات اهمیت بسیاری دارد گفت: از صنف‌ها درخواست می‌کنیم که نشانه‌های جغرافیایی را برای رونق گرفتن تجاری سازی انجام دهند.
رئیس مرکز مالکیت معنوی گفت: هر جا سخن از دارایی می‌آید ذهن مردم به دارایی‌های مادی از جمله ساختمان و ... می‌رود، اما امروزه در دنیا مالکیت دیگری مورد توجه قرار گرفته که جایگاه ویژه‌ای دارد و مالکیت فکری از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی با بیان اینکه متولی مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک است گفت: اختراعات داخلی و طرح‌های تجاری از جمله این موارد است. میر طاهری افزود: طی یک سال گذشته مرکز مالکیت معنوی ۷۰ اقدام مهم را انجام داده است.
رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به شعار سال گفت: کارگروه ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و میز خدمت برای فعالان اقتصادی و تولیدی ایجاد شد.
وی افزود: همچنین اتصال سیستمی با وزارت صمت ایجاد شد تا تولیدکنندگان از این طریق به مرگ مالکیت معنوی وصل شوند تا علائم تجاری در اختیار سازمان ثبت اسناد قرار گیرد.
میرطاهری گفت: آموزش ذی نفعان مالکیت فکری از دیگر برنامه‌های سازمان ثبت اسناد است و مقرر شد مدرسه تابستانه با همکاری یکی از دانشگاه‌های تراز اول ایجاد شود.

 
برچسب ها: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ناشر اقلیت قومی اقوام
ارسال نظر
آخرین اخبار