۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
تعداد بازدید: ۱۸۲۲۲۴
بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ انجام خواهد شد؛
با افزایش شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال آتی بر اساس سند راهبردی و هدفگذاری کمیته فناوری نانو وزارت جهادکشاورزی، صادرات محصولات نانو در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی ۲۰ برابر خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۷۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ​محسن جهانشاهی، نائب رئیس و دبیر کمیته فناوری نانو وزارت جهادکشاورزی با اشاره به ابلاغ سند راهبردی فناوری نانو توسط وزیر جهادکشاورزی، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها، تعداد شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی از ۲۰ شرکت در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ شرکت در سال ۱۴۰۴ خواهد رسید و همچنین، طبق هدفگذاری‌های این کمیته، سهم صادرات محصولات کشاورزی نانو در این حوزه‌ها از یک درصد در سال جاری به ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۴ افزایش خواهد یافت.
برنامه ریزی برای افزایش ۲۰ برابری صادرات کشاورزی با توسعه دانش بنیان
جهانشاهی با بیان اینکه کمیته فناوری نانو در همه عرصه‌های کشاورزی به ویژه در بخش‌های زراعت و اصلاح نباتات فعال خواهد بود، افزود: فناوری‌های نوین در گام نخست باید معضلات اولویت دار بخش کشاورزی به ویژه آب و دام و طیور را حل کند.

وی توسعه فناوری نانو در امنیت غذایی، بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، کاهش ضایعات و ایجاد ارزش افزوده و دستیابی به توسعه پایدار را از جمله ماموریت‌های این کمیته برشمرد و تصریح کرد: تجاری سازی محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی از جمله اهداف جدی کمیته راهبردی فناوری نانو است.

کمیته نانو فناوری وزارت جهاد کشاورزی در دی ماه ۱۴۰۰ تشکیل شد و وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته سند راهبردی، اساسنامه و دستورالعمل اجرایی آن را به معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرد.

 
ارسال نظر
آخرین اخبار