۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
تعداد بازدید: ۱۹۱۵۳۱
خطوط خبر می‌دهد: داوری اصغر فرهادی در فستیوال فیلم کن
در نهایت بعد از شایعات بسیار خبر داوری اصغر فرهادی در فستیوال کن تائید شد و خبر رسید که این کارگردان افتخارآفرین ایرانی به عنوان یکی از داوران بخش مسابقه کن امسال آثار بازیگران ایرانی جشنواره را داوری خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۹۸۹

اصغر فرهادی در کنار لیلا حاتمی، ترانه، گلشیفته و دیگران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ بالاخره فهرست داوران بخش رقابتی فستیوال کن اعلام شد- و اصغر فرهادی در جمع ۹ نفره هیات داوران جشنواره فیلم کن قرار گرفت.
 
داوران کن چه کسانی هستند؟
 
ساعاتی پیش نشریه اینترنتی ورایتی اعلام کرد که اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی برنده دو جایزه اسکار، به عنوان یکی از داوران فستیوال کن انتخاب شده است. بنا بر این گزارش این هیات با ریاست ونسان لیندون بازیگر فرانسوی فیلم «تیتان»- که سال گذشته برنده جایزه نخل طلا شده بود- شکل گرفته و شامل چند بازیگر و کارگردان‌ از چند کشور دیگر است.
ورایتی در این زمینه نوشته که علاوه بر اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که با فیلم‌های «جدایی» و «فروشنده» برنده دو جایزه اسکار شده؛ جف نیکولز کارگردان آمریکایی، ربکا هال بازیگر و فیلمساز بریتانیایی و دیپیکا پادوکون بازیگر هندی دیگر داوران سرشناس و شناخته‌شده این فستیوال درجه یک سینمایی هستند.
به گزارش ورایتی، نومی راپاس بازیگر سوئدی، جازمین ترینکا بازیگر و کارگردان ایتالیایی، لاج لی کارگردان فرانسوی و یواکیم تریر فیلمساز نروژی نیز دیگر داورانی هستند که شاید تماشاگران عام سینما چندان با نام و سیمای آن‌ها آشنایی ندارند، ولی برای مخاطبان سینماشناس جشنواره این قابلیت را دارند که لیست اعضای هیات داوران را به یک فهرست شناخته‌شده تبدیل کنند.
 
ضیافت ایرانی‌ها
 
حالا با انتخاب اصغر فرهادی می‌توان گفت که ایرانی‌ها در کن امسال حضور واقعا پررنگی دارند و به جز خود فرانسوی‌ها، شاید در هر جمع دیگری اکثریت را در اختیار داشته باشند.
در حقیقت علاوه بر فیلم «برادران لیلا» که به عنوان یک فیلم ایرانی در بخش مسابقه جشنواره حاضر است (و به این دلیل شاهد حضور ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و احتمالا سعید روستایی در کن خواهیم بود) چند ایرانی دیگر هم در سواحل کن حضور خواهند داشت. از جمله لیلا حاتمی که با فیلم «تصور» در جشنواره حضور دارد و البته گلشیفته فراهانی و زهرا امیرابراهیمی دو بازیگر مهاجرت کرده ایرانی- که با دو فیلم غیر ایرانی در فستیوال کن حضور دارند.
به این ترتیب اصغر فرهادی را هم می‌توان جدیدترین عضو کلونی ایرانی‌های فستیوال کن نامید!

برچسب ها: سینماگران بازیگران سینما و تلویزیون اصغر فرهادی اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن ترانه علیدوستی گلشیفته فراهانی
ارسال نظر
آخرین اخبار