۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۱۵۲۱۵۶
رییس پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله اول طرح مبارزه با سارقان جیب‌بر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۶

اجرای طرح مبارزه با سارقان جیب‌بر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سردار محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا اظهار کرد: در راستای کنترل و کاهش جیب‌بری در سطح استان‌های هدف، طرح مقابله با سارقان جیب‌بر، در مهرماه امسال به مدت دو روز با همکاری پلیس پیشگیری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: تلاش کارآگاهان با اجرای این طرح منجر به دستگیری چند باند جیب‌بر و همچنین کشفیات قابل توجهی شد.

رییس پلیس آگاهی فراجا گفت: با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز خرید و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس عده‌ای با سو استفاده از این شرایط عمدتاً در قالب گروه‌های ۳ یا ۴ نفره و در مواردی به صورت انفرادی اقدام به سرقت به شیوه جیب‌بری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شگردهای مختلف تمرکز از قبیل ضربه (تنه زدن) و مطرح کردن برخی موضوعات اجتماعی آغاز گفت‌وگو و تمرکز شخص مورد نظر را کاهش داده و در همین زمان سارق اصلی اقدام به سرقت اموال داخل جیب افراد از قبیل گوشی تلفن همراه، وجوه نقد و … می‌کنند.

سردار قنبری در ادامه ضمن توصیه به شهروندان تصریح کرد: از حمل و جابجایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیرضروری جداً خودداری کنید.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: سعی کنید به حرکات فیزیکی اطرافیان خود در اماکن عمومی و معابر شلوغ دقت و حساسیت داشته و در صورت برخورد با رفتار غیر طبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته و در صورت امکان مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید./ مهر

برچسب ها: سارقان پلیس آگاهی فراجا
ارسال نظر
آخرین اخبار