۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۵۱۶۴
گزارش خطوط از کنسرت‌های رایگان این روزهای پارک آب و آتش؛
وقتی سه سال پیش خوانندگانی مانند محمد معتمدی به تاسی از رویه غالب کشورهای صاحب موسیقی پیشنهاد دادند که در ایران نیز باید یک سری کنسرت رایگان خیابانی برای مردمی که توان یا میل پرداخت پول بلیت ندارند، برگزار شود، به نظر می‌رسید این پیشنهاد هم مثل تمام مواردی از این دست تنها در مرحله حرف خواهد ماند و عملی نخواهد شد. در روزهای اخیر اما تحولاتی رخ داده که حکایت از جدی‌تر شدن ماجرای کنسرت‌های رایگان دارد.
کد خبر: ۱۳۱۴۶

کاروان چراغ‌خاموش کنسرت‌های رایگان خیابانی در راه است!
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ روز گذشته خبر رسید که نه تنها در روزهای آتی یک سری کنسرت رایگان در  پارک آب و آتش برگزار خواهد شد، بلکه حتی گفته شد که برنامه‌هایی برای اجرای کنسرت‌های رایگان در شهرستان‌های مختلف هم وجود دارد. این در واقع جواب مثبتی بود به پیشنهادهای سه سال پیش شماری از خوانندگان موسیقی ایران- که اعلام آمادگی کرده بودند کنسرت‌های رایگانی را در سطح شهر برای مردم برگزار کنند. کنسرت‌هایی که البته چند نفری از خوانندگان با پیگیری شخصی خودشان موفق به اجرای آن شدند، اما در ادامه این موضوع به یک جریان بدل نشد- و کرونا هم اوضاع را بدتر و برگزاری کنسرت را دشوارتر کرد.
 
یک ماجرای پیچیده و ناکام
 
البته در روزهایی که شاهد برگزاری دور اول کنسرت‌های خیابانی بودیم، اتفاقات عجیبی پیش آمد و ماجراهای عجیبی رخ داد. در واقع گذشته از این که تا یک مدتی از خواننده‌های متعددی که مشتاقانه برای برگزاری کنسرت رایگان اعلام آمادگی کرده بودند خبری نشد، بلکه حتی گفته شد که کنسرت کسانی مانند محمد معتمدی هم- که پیشنهاد کنسرت رایگان را مطرح کرده بود- رایگان نبوده و این خواننده از مدیران و مسئولان شرکت نوسازی عباس‌آباد که با همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر این کنسرت رایگان را برگزار کرده بود، برای اجرای دو سانس کنسرت در فضای باز بوستان آب و آتش رقمی حدود 50‌ میلیون تومان دریافت کرده است- که برای سال 97 رقم قابل توجهی- در مایه‌های دو اتومبیل پراید- بود.
آن روزها همایون شجریان هم دیگر خواننده‌ای بود که پیشنهاد داد حاضر است برای آن قشر از مردمی که توان خرید بلیت‌های چند صدهزارتومانی خواننده‌های محبوب‌شان را ندارند، کنسرت رایگان برگزار کند. پیشنهادی که از سوی رسانه‌ها مورد استقبال قرار گرفت و در نتیجه یک جریان رسانه‌ای حاصل آمد، اما در عمل این نیز به جایی نرسید و توپ بین شهرداری و وزارت ارشاد سرگردان ماند و خلاصه نشد که نشد!
 
دور جدید کنسرت‌های خیابانی
 
حالا اما خبر می‌رسد آن ایده ناکام دوباره در دستور کار قرار گرفته است. ظاهرا مدیریت منطقه گردشگری عباس‌آباد در پارک «آب و آتش» سه سال بعد از برگزاری اولین دوره کنسرت‌های رایگان یک دور دیگر از این حرکت را بسیار آرام و چراغ خاموش در دستور کار قرار داده است- که شب اول آن به کنسرت «ارکستر سازهای ملی ایران» به رهبری ارکستر علی‌‌‌اکبر قربانی و خوانندگی وحید تاج اختصاص داشته است. گفته می‌شود شب دوم این کنسرت‌های خیابانی پارک آب و آتش هم به اجرای محمد اصفهانی اختصاص خواهد داشت- که با هر متر و معیاری یکی از پرطرفدارترین خوانندگان موسیقی ایران است.
 
چه کسانی کنسرت خواهند داشت؟
 
به گفته یکی از تهیه‌کنندگان قدیمی موسیقی در ادامه این کنسرت‌‌‌های رایگان شماری از حرفه‌‌‌ای‌ترین گروه‌ها و خوانندگان روی استیج پارک آب و آتش خواهند رفت. در این میان می‌توان از حسام‌‌‌الدین سراج، گروه «بی‌دل»، سالار عقیلی، علی قمصری و تعدادی دیگر نام برد- که در این میان این حرکت با کنسرت محمد اصفهانی با عنوان «شبی با جاودانه‌‌‌های استاد همایون خرم» در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد تهران آغاز خواهد شد.
گفتنی است زمزمه‌هایی درباره اجرای کنسرت‌های رایگان شماری از خوانندگان مطرح کشور در شهرستان‌ها نیز شنیده می‌شود- که می‌تواند در ادامه کنسرت‌های آب و آتش موسیقی را به زندگی مردم این سرزمین ببرد!

برچسب ها: کنسرت موسیقی پاپ موسیقی کنسرت‌های موسیقی ایرانی گروه موسیقی موسیقی نواحی کنسرت زنده لغو کنسرت کنسرت موسیقی برگزاری کنسرت کنسرت محمد اصفهانی محمد معتمدی
ارسال نظر
آخرین اخبار