۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
تعداد بازدید: ۱۳۴۴۲۸
گزارش خطوط از اعلام نامزد‌های منتقدان سینمایی؛
فیلم‌ها و فیلمسازان اغلب ادعا می‌کنند که آرا و نظرات منتقدان برایشان ارزش بیشتری در قیاس با جوایز مراسم و جشنواره‌های مختلف دارد. با چنین نگاهی قطعا مراسمی که منتقدان برگزار می‌کنند، باید برایشان اهمیت مضاعفی داشته باشد. مراسمی مانند جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی- که ساعاتی پیش نامزد‌های مهم‌ترین بخش‌هایش اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۲۳۱


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ اسامی نامزدهای چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در چهار بخش بهترین فیلمنامه، کارگردانی، فیلم و جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول) اعلام شد.

بهترین فیلم و کارگردانی
در این رقابت که بین فیلم‌های سال گذشته سینمای ایران برگزار خواهد شد، در بخش بهترین فیلم، آثاری کاندید شده‌اند که از همان ابتدا هم حدس زده می‌شد- و منتقدان در نقدها و نوشته‌هاشان بیشترین حمایت را ازشان به عمل آورده بودند. فیلم‌هایی چون «تی تی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده، «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی، «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی- که در نهایت یکی از این پنج فیلم تاج منتقدان را بر سر خواهد گذاشت.
اما در بخش بهترین کارگردانی محمد کارت سازنده «شنای پروانه»، آیدا پناهنده کارگردان «تی تی»، محسن قرایی سازنده «بی همه چیز»، نیکی کریمی کارگردان «آتابای» و مرتضی فرشباف سازنده «تومان» برای دریافت جایزه منتقدان با هم رقابت خواهند کرد.

بهترین فیلمنامه/ به زودی برگزیدگان چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران معرفی خواهند شد
در بخش بهترین فیلمنامه هم تقریبا رقابت در میان همان فیلم‌هایی است که در دو بخش قبلی کاندید بودند. با این توضیح که فیلم «قصیده گاو سفید»- که بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم و مهرداد کوروش‌نیا فیلمنامه‌اش را نوشته‌اند، به فهرست فیلم‌های بخش‌های بهترین فیلم و کارگردانی اضافه شده است.
در واقع به جز «قصیده گاو سفید»؛ رقابت بهترین فیلمنامه بین فیلمنامه‌های «بی همه چیز» نوشته محسن قرایی و محمد داوودی، «شنای پروانه» به نویسندگی محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری، «تومان» به نویسندگی مرتضی فرشباف و «آتابای» به نویسندگی هادی حجازی‌فر برگزار خواهد شد.
جایزه خلاقیت و استعداد درخشان نیز که به فیلمسازان اول اختصاص دارد به یک نفر از میان ارسلان امیری کارگردان «زالاوا»، محمد کارت سازنده «شنای پروانه»، سعید ملکان کارگردان «روز صفر»، بهمن و بهرام ارک کارگردانان «پوست» و احمد بهرامی کارگردان «دشت خاموش» خواهد رسید.
برگزیدگان چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به زودی معرفی خواهند شد.

برچسب ها: هادی حجازی‌فر
ارسال نظر
آخرین اخبار