۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
تعداد بازدید: ۲۰۹۸۱۶
پیگیری خطوط: ادامه ماجراهای پرویز پرستویی در آمریکا
تبعات ماجراهای پرویز پرستویی و به عبارت بهتر اکران فیلم «قصه‌های هزار و یک روز» در آمریکا ادامه دارد. اتفاقی به شدت رسانه‌ای- که باعث حمایت تمام‌قد چهره‌ها و نهادهای فرهنگی نظام از پرویز پرستویی شده است.
کد خبر: ۱۳۲۶۲



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ در چند روزی که از ماجرای اعتراض شماری از ایرانیان مقیم آمریکا به پرویز پرستویی می‌گذرد، شاهد حمایت تمام‌قد شماری از چهره‌های شاخص فرهنگی نظام از این بازیگر بوده‌ایم. واکنش‌هایی که از رائفی‌پور تا محمدرضا زائری و سیدمحمود رضوی را شامل می‌شود.

واکنش‌های فضای مجازی

سید محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم «ماجرای نیمروز» نوشت: «شیر، شیر است و مهم نیست سنش چقدر شده باشد و یا در سرزمین خودش باشد یا چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر! غیرت، شهامت، وطن‌دوستی و حب وطن‌ات ربطی به نقش ندارد که امروز بگوییم شما برای ما حاج حیدری یا حاج کاظم!
شما پرویزخان پرستویی باغیرتی! بچه لوتی تهرون! در نقش جواد کولی هم که بودید باز مرد بودید و لوتی، صادق مشکینی، داوود، سردار راشد، رضا مارمولک و حتی ابراهیم خوش‌لحن در همه اینها با مرام و لوتی بودید و غیرت داشتید. راستش زودتر از ضرب دست، چشم‌هایتان کار این مردک خود فروخته و وطن‌فروش و معاند پولکی را ساخت.
درست گفتید؛ #مرد آن است که در کنار هم وطنانش بایستد و بابت تک تک غصه‌های آنها اندوهگین شود و برای هر چه که می‌تواند قدم بردارد، از سیستان با پهلوان رسول خادم تا خوزستان با حبیب خان احمدزاده پا به پای مردم و کنار آنها رفتید و مردانه ایستادید و این بار هم دیدیم که باز مردانه برای وطنت و شرفت ایستادی. مرحبا به غیرت‌تان آقای پرستوئی، روح برادر شهیدتان بهروز پرستوئی شاد. از دفاع و غیرت خانم گوهر خیراندیش هم باید تشکر و قدردانی کرد».

صفحه اینستاگرام علی اکبر رائفی‌پور هم با بازنشر فیلم پرویز پرستویی تنها نوشت: «عمو پرویز»!

هنگامه قاضیانی، بازیگر، هم نوشت: «این آدم‌هایی که در خارج از خاک ایران، به پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش می‌گویند مزدور، خودشان مزدور هستند. متأسفم که ایرانی علیه ایرانی قیام میکنه این همه بازی و دروغ علیه دو پیشکسوت که برای هنر و فرهنگ ایران جان و جوانی‌شان را گذاشتند»

مؤسسه تولیدات چند رسانه‌ای ماوا هم که در سال ۱۳۹۶ نماهنگ «برادر» را با صدای پرویز پرستویی تولید و منتشر کرده بود، نوشت: «سرت سلامت جناب آقای پرویز پرستویی. بابت دفاع از عقاید مردم کشورت در قلب لس‌آنجلس».

علی‌رضا شهریاری، حقوق‌دان و فعال اینستاگرام هم در صفحه خود نوشت: «دمت گرم مرد بابت این چَک افسری که وسط آمریکا زدی. ان‌شاالله عاقبت به‌خیر بشی».

حسن روح‌الامین، نقاش، نوشت: «برای این‌که از عزیز ما حمایت کردی. گاهی برای یک توهین نکردن، ما رستگار می‌شویم. باغیرت، بچه دروازه غار»!

حمیدرضا شعبانی هم نوشت: «قهرمان قصه ما حیران بود! دچار حالی شده بود که سال‌ها فراموشش کرده بود! شاید باورش نمی‌شد روایت ظلم را به چشم ببینید! زمانی‌که به ارزش‌ها و اسطوره‌هایت حمله می‌شود! و تو می‌مانی از آن همه رذالت! با وجدانت می‌اندیشی که ممکن است گهگاه سخنانی زده باشی که همین نامردها هم برایت سوت زده باشند!! حال می‌توانی مطرب باشی یا مارمولک! بخندی و بروی تا به اکران فیلمت برسی! اما می‌توانی بادیگارد عقایدی باشی که ادعا می‌کردی! و اکنون زمان آن است که نشان بدهی پرویز هم می‌تواند حاج کاظم باشد»!

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری هم با انتشار یک عکس دو نفره از خودش و پرویز پرستوئی نوشت: «زنده باشی مرد»!

 

برچسب ها: سینماگران بازیگران سینما و تلویزیون صحبت‌های جنجالی جنجال برانگیز
ارسال نظر
آخرین اخبار