۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
تعداد بازدید: ۱۸۶۳۱۶
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبر داد:
منظر تاریخی- فرهنگی هورامان در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست و ششمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد.
کد خبر: ۱۳۲۶۷

مراسم آیینی کومسای در هورامان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی_ گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، یعقوب گویلیان گفت:مراسم پیرشالیار یکی از مراسم‌ها و آیین‌های ثبت شده در فهرست آثار معنوی کشور است که هر ساله ۲ بار در ماه‌های اردیبهشت و بهمن با حضور مردم و گردشگران داخلی و خارجی در منطقه جهانی هورامان به‎ صورت ویژه و باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: در حاشیه این مراسم نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و مراسم مولودی‌خوانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری هورامان تخت برگزار می‌شود.

ورود بی‌سابقه گردشگران داخلی و خارجی به منطقه هورامان 

او همچنین به ورود بی‌سابقه گردشگران به منطقه هورامان در ایام تعطیلات عید فطر اشاره کرد و گفت: ظرفیت واحد‌های اقامتی منطقه جهانی هورامان و شهر‌های مجاور آن از جمله سروآباد، مریوان و کامیاران در این ایام به‌صورت رزرو و یا اقامت مسافران تکمیل شده است.مراسم آیینی کومسای در هورامان برگزار می‌شود

گویلیان بیان کرد: منطقه هورامان به دلیل داشتن مردمانی مهمان‌نواز و فرهنگ و آداب گردشگر‌پذیری، هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج از ایران چه در قالب تور‌های کردستان‌گردی و چه به صورت مستقل و انفرادی است.

او یادآور شد: امیدواریم این مراسم آیینی، سنتی همانند سال‌های گذشته با تعامل و تلاش همگانی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

منظر تاریخی- فرهنگی هورامان در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست و ششمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد.

 
برچسب ها: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میراث‌فرهنگی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی کردستان
ارسال نظر
آخرین اخبار