۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
تعداد بازدید: ۳۹۰۰۹۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است شفافیت عملکرد مجلس در کنار اینکه باعث اعتمادسازی میان مردم و کاهش حواشی می‌شود می‌تواند مقدمه‌ای بر آغاز شفافیت عملکرد در هیأت دولت و شورای عالی قضائی باشد.
کد خبر: ۱۳۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط جعفر قادری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اهمیت طرح شفافیت آرای نمایندگان که کار بررسی آن در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس به پایان رسیده و به زودی در صحن علنی بررسی می شود، گفت: لازمه توسعه، شفافیت است و اگر شفاف‌سازی نشود کارایی در حوزه اقتصاد به وجود نمی‌آید و مشکلات جدی گریبانگیر کشور می‌شود از این رو ناگزیر باید تمام فرایند خود را شفاف کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر مجلس شفافیت را از خود آغاز نکند نمی تواند سایر قوا و دستگاه ها را مجبور به این کار کند لذا تدوین چنین طرحی در مجلس را به فال نیک می گیریم.

 

مجلس با آغاز  شفافیت می تواند سایر قوا را نیز وادار به شفاف سازی کند

 

قادری افزود: مجلس با آغاز  شفافیت از خود به عنوان یک اقدام کلیدی می تواند سایر قوا را نیز وادار به شفاف سازی کند و در نهایت این شفافیت به انسجام و اتحاد ملی کمک کرده و منجر به اعتمادسازی می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت از سوی دیگر مانع بروز شایعات و حاشیه‌سازی‌ها می‌شود و نظامی که متکی به رأی مردم بوده و به حضور آن‌ها نیاز دارد باید شفافیت را نیز سرلوحه قرار دهد که منشأ تحولات است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سفر اخیر خود به استان گیلان در یادواره شهدای شهرستان صومعه سرا گفت: بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس مجدداً بارگذاری شده و ظرف دو الی سه هفته آینده به صحن مجلس می‌آید و مطمئناً نمایندگان به این طرح رأی می‌دهند که در تصمیم گیری ها بسیار مؤثر است./

پایان پیام

 

ارسال نظر