۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
تعداد بازدید: ۱۳۵۱۳۶
معاون هماهنگ‌کننده ارتش دریادار سیاری گفت: امروز جزو معدود کشور‌هایی هستیم که توان ساختن ناو موشک‌انداز و ناوشکن را داریم و امروز ادعا می‌کنیم که توانایی ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات دریایی را داریم.
کد خبر: ۱۳۳۹۲

ادعا میکنیم توانایی ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات دریایی را داریم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری گفت: در حوزه هوایی، امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که هواپیما‌های جدید را با دستان توانمند صنعتگران و عزیزانمان در ارتش و نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع و دانشگاه‌های کشور می‌سازیم و به تکنولوژی ساخت هواپیما دسترسی یافته‌ایم.

گفتنی است ماجرای ساخت هواپیما در ایران به سال 65 و میانه جنگ بر می گردد و  در آن تاریخ، نیروی هوایی ارتش  به دنبال برنامه‌ای رفت تا بتواند به‌طور بومی، جنگنده هایی در تراز با آنچه در اختیار داشت تولید کند.

نیروهای مسلح ایران در این راستا به تولید انواع هواپیمای جنگی و ترابری به نام‌های آذرخش، ایران 141 و کوثر که ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ طی مراسمی به مناسب روز صنعت دفاعی رونمایی شد، پرداختند.

طراحی و ساخت این جنگنده نسل چهارم این پیام خودکفایی کامل ایران و رسیدن نیروهای مسلح کشورمان به تکنولوژی ساخت هواپیما را به جهان مخابره کرد.

دریادار سیاری همچنین با اشاره به دستاوردهای نظامی ایران در حوزه دریایی گفت:  امروز جزو معدود کشور‌هایی هستیم که توان ساختن ناو موشک‌انداز و ناوشکن را داریم و امروز ادعا می‌کنیم که توانایی ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات دریایی را داریم.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده ارتش، نیروی دریایی ارتش امروز نه‌تنها در حوزه سطح بلکه در حوزه زیردریایی نیز به توانمندی‌های قابل توجهی دست یافته، بلکه قادر است که زیردریایی سبک، متوسط و سنگین بسازد./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: ساخت هواپیما ارتش جمهوری اسلامی ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار