۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
تعداد بازدید: ۱۱۶۵۹۰
دبیرکل ناتو، ضمن تأکید بر جدیت این سازمان در حمایت از اوکراین، اعلام کرد که این سازمان به صورت مستقیم در درگیری‌هایی که در این کشور جریان دارد دخالت نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از اینترفکس، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، اعلام کرد که ناتو با جدیت به حمایت از اوکراین می‌پردازد ولی از دخالت مستقیم در درگیری‌های این کشور با روسیه خودداری می‌کند. 

استولتنبرگ در گفت‌وگو با روزنامه «ولت‌ام‌سونتاگ» گفت: «ما باید هرآنچه را که در توان داریم انجام بدهیم تا آنچه در اوکراین در حال روی دادن به سایر کشورها سرایت نکند، به همین دلیل ما نیروهای ناتو را به این کشور نمی‌فرستیم، از این کشور به صورت جمعی حمایت می‌کنیم ولی خود را طرف قرار نمی‌دهیم.»

ناتو مستقیما با روسیه درگیر نمی‌شود

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «ما همچنین به افزایش تعداد نیروها و تجهیزات‌مان در شرق ناتو ادامه می‌دهیم تا از اعضای‌مان محافظت کنیم. آلمان، نقش رهبری را در این راستا ایفا می‌کند.»

دبیرکل ناتو در پایان اظهار داشت که این سازمان قصد دارد تا «پیام واضحی» را به مسکو بدهد که حمله به هر یک از کشروهای عضو این سازمان، به معنی حمله به تمامی اعضای آن خواهد بود. / ایلنا

برچسب ها: دبیرکل ناتو جنگ اوکراین و روسیه حمایت نظامی از اوکراین
ارسال نظر
آخرین اخبار