۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۵
تعداد بازدید: ۱۴۴۵۴۰
خطوط برنامه‌های جدید مجری‌محور را مرور می‌کند؛
یک زمانی تلویزیون- و بعد هم شبکه نمایش خانگی- برای مجری‌گری سراغ ستارگانی چون مهران مدیری، گلزار و شهاب حسینی می‌رفت. حالا اما دور جدید این بازی را با اجرای بازیگرانی چون امیرعلی دانایی، یوسف تیموری، نیما فلاح و حمیدرضا پگاه می‌بینیم که حکایت از تغییر این داستان می‌کند.
کد خبر: ۱۳۴۲۲

دور جدید ورود بازیگران به عرصه مجری‌گری!


 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ فهرست بازیگرانی که در چند سال اخیر اجرا را تجربه کرده‌اند، طولانی و تمام‌نشدنی است: مهران مدیری، رامبد جوان، محمدرضا گلزار، شهاب حسینی، اکبر عبدی، مهران غفوریان، پژمان بازغی، کامبیز دیرباز، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، پوریا پورسرخ، حمید گودرزی، سروش صحت، کامران تفتی، مجید صالحی، اشکان خطیبی، نادر سلیمانی و بسیاری دیگر چون بهنوش بختیاری، شقایق دهقان، سحر ولدبیگی و دیگر زنان کمدین تا فرزاد فرزین، بنیامین بهادری، رضا صادقی و خوانندگان دیگری که در عرصه اجرا طبع‌آزمایی کرده‌اند...
 
دور جدید حضور مجری- بازیگرها
 
دور جدید ورود بازیگران به عرصه مجری‌گری!

با این حال ظاهرا نوبت اجرا دارد به بازیگرانی هم می‌رسد که به اندازه قبلی‌ها ستاره محسوب نمی‌شوند. در واقع در شرایطی که هنوز مهران مدیری و رامبد جوان روی صندلی اجرای «دورهمی» و «خندوانه» نشسته‌اند و از بین بقیه‌شان هم زیاد از اجرای برنامه «هفت‌خوان» توسط محمدرضا گلزار، «پیشگو» توسط پژمان جمشیدی و «هم‌رفیق» توسط شهاب حسینی دور نشده‌ایم، تماشای برنامه‌ها یا شنیدن اخباری درباره اجرای بازیگرانی مانند امیرعلی دانایی، یوسف تیموری، نیما فلاح و حمیدرضا پگاه نشان از یک تغییر بنیادین در این عرصه می‌دهد. رویکردی که بیراه نیست اگر بگوییم ریشه در رقابت سنگین و بی‌رحمانه پلتفرم‌های عرضه محصولات تصویری با هم و البته با تلویزیون دارد که آن‌ها را برای ماندن در کورس رقابت ناچار به افزایش جذابیت و تنوع محصولات خود حتی از طریق کپی‌برداری از برنامه‌های موفق چهار گوشه جهان کرده است.
 
کدام بازیگران کدام مجری‌ها؟!
 
حالا در شرایطی که سری نخست بیشتر برنامه‌های ستاره‌محور به‌خصوص در فضای نمایش خانگی به پایان رسیده؛ به نظر می‌رسد که شاهد دور جدیدی از بازی تبدیل بازیگران به مجری‌های تلویزیونی هستیم. با این تفاوت که این‌بار نوبت به بازیگران و چهره‌هایی مانند سیدجواد هاشمی، حمیدرضا پگاه، امیرعلی دانایی و نیما فلاح رسیده که خود و توانایی‌شان را در این عرصه جدید به داوری بگذارند!
این دور جدید که با برنامه برنامه گفت‌وگومحور «رخ به رخ» با اجرای امیرعلی دانایی آغاز شده؛ در ادامه مسیر خود اجراهای بازیگرانی چون نیما فلاح در برنامه «کهکشان» (به جای ارشا اقدسی)، حمیدرضا پگاه در مسابقه «اتاق صفر و یک» (که ساختاری شبیه «میدون» دارد)، سیدجواد هاشمی در برنامه «ایستگاه» و یوسف تیموری را نیز در مسابقه «همزاد من» به نمایش خواهد گذاشت.
دور جدید ورود بازیگران به عرصه مجری‌گری! 
مروری هر چند گذرا بر این روند البته حکایت از موفقیت برنامه‌هایی با چنین رویکردی می‌کند. روندی که گذشته از تک و توک تلاش‌های چهره‌هایی چون احمد نجفی در برنامه «صندلی داغ» و با بازیگرانی چون داریوش ارجمند و محمدرضا شریفی‌نیا در یک‌سری برنامه‌های خاص مناسبتی، عملا با برنامه‌های «خندوانه» و «دورهمی» رامبد جوان و مهران مدیری آغاز شد.
این روند که خیلی زود موفق شد، در ادامه به اجرای محمدرضا گلزار در مسابقه «برنده باش» و حمید گودرزی در مسابقه «پنج ستاره» منجر شد. «عبدی‌شو»ی اکبر عبدی، «کودک‌شو»ی پژمان بازغی و حمید گودرزی، «وقتشه» کامران تفتی، «دست فرمون» و «شب‌های مافیا»ی کامبیز دیرباز، «اعجوبه‌ها»ی مهران غفوریان و نادر سلیمانی و «ایران» سام درخشانی و پس از او هم پوریا پورسرخ گام‌های بعدی این رویکرد بودند. البته در تمام این مدت سروش صحت و «کتاب‌باز»ش هم جای ثابتی در بین برنامه‌های موفق با اجرای بازیگران داشتند.
در پلتفرم‌های عرضه آنلاین محصولات تصویری نیز این داستان با همین شدت ادامه یافته: با «هم‌رفیق» شهاب حسینی، «هفت خان» محمدرضا گلزار، «پیشگو»ی پژمان جمشیدی، «شبآهنگی» حامد آهنگی و البته «ام‌شو»ی مجید صالحی- که حالا قرار است با مجریانی دیگر دنبال شود...

برچسب ها: سینماگران بازیگران سینما و تلویزیون مهران مدیری مهران غفوریان رامبد جوان پژمان جمشیدی
ارسال نظر
آخرین اخبار