۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
تعداد بازدید: ۱۶۷۹۲۵
گزارش اختصاصی خطوط از خبر جذاب ایندی‌وایر- یکی از معتبرترین نشریات سینمایی جهان
مجله ایندی‌وایر فیلم «کپی برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی را به عنوان یکی از برترین فیلم‌های فرانسوی قرن ۲۱ انتخاب کرد.
کد خبر: ۱۳۴۳۰


 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ فیلم «کپی برابر اصلی» که یکی از آخرین ساخته‌های عباس کیارستمی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و هنرمند ایرانی به شمار می‌آید، در فهرست مجله آمریکایی ایندی‌وایر- که شناخته‌شده‌ترین نشریه در حوزه سینمای مستقل محسوب می‌شود- به عنوان یکی از برترین فیلم‌های فرانسوی قرن ۲۱ انتخاب شده است. ایندی‌وایر علاوه بر «کپی برابر اصل» از نه فیلم دیگر به عنوان ۱۰ فیلم فرانسوی برتر قرن نام برده است.
 
کیارستمی در کنار بهترین‌ها
 
این نشریه معتبر در فهرستی که درباره برترین‌های قرن 21 منتشر کرده؛ در کنار فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی فیلم‌های معروف و به اصطلاح شاهکارهایی چون «سرنوشت شگفت‌انگیز آملی پولن» ساخته سال ۲۰۰۱ ژان پیر ژونه، «یک پیامبر» محصول سال ۲۰۰۹ ژاک اودیار، «پنهان» و «عشق» دو شاهکار بی‌بدیل میشائل هانکه را قرار داده است.
«پرتره بانویی در آتش» (۲۰۱۹،  سلین سیاما)، ۳۵« پیک رام» (۲۰۰۸، کلر دنی)، «موتورهای مقدس» (۲۰۱۲،  لئوس کاراکس)، «تام‌بوی» (۲۰۱۱، سلین سیاما) و «دست‌نیافتنی‌ها» (۲۰۱۱، اولیویه ناکاش و اریک تولدانو) از دیگر فیلم‌های حاضر در فهرست برترین فیلم‌های فرانسوی قرن ۲۱ از نگاه ایندی وایر هستند.
 
کپی برابر اصل
کیارستمی ما در جمع برترین‌های قرن 21!
«کپی برابر اصل» داستان یک نویسنده بریتانیایی به نام جیمز میلر را روایت می‌کند که مساله اصالت درباره آثار هنری را بی‌اهمیت دانسته و معتقد است بازتولید یک اثر هنری هم خود اثری اصیل محسوب می‌شود. این نویسنده کمی پیش از آغاز یکی از سخنرانی‌هایش با بانویی آشنا می‌شود که ازش می‌خواهد نسخه بازتولید شده از این کتاب را برایش امضا کند، اما به دلیل رفتار گستاخانه پسر کوچکش مجبور می‌شود پیش از پایان سخنرانی سالن را ترک کند- و اتفاقات دیگری که در دیدارهای بعدی این دو شخصیت پیش می‌آید...
فیلم «کپی برابر اصل» با بازی ژولیت بینوش و ویلیام شیمل در فرانسه و ایتالیا فیلمبرداری شده است.

برچسب ها: کیارستمی فیلم
ارسال نظر
آخرین اخبار