۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۱۳۶۱۵۷
ایلان ماسک که مدتی قبل خبر خرید توییتر از طرف او سروصدای زیادی ایجاد کرد، ظاهرا قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ با فروش اشتراک، درآمد این شرکت را به ۱۰ میلیارد دلار برساند. باید خاطرنشان کنیم توییتر سال گذشته در کل حدود ۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.
کد خبر: ۱۳۴۸۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط و بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ایلان ماسک این رقم را به بانک‌ها و سرمایه‌گذاران اعلام کرده است. او بر این باور است که تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند شمار مشترکین سرویس Twitter Blue را به ۶۹ میلیون نفر و تا سال ۲۰۲۸ به ۱۵۹ میلیون نفر برساند. این سرویس سال گذشته معرفی شد و کاربران با پرداخت ماهانه ۲.۹۹ دلار می‌توانند از امکانات بیشتری برای اکانت توییتر خود بهره ببرند. همچنین ایلان ماسک مدعی شده که در دوران رهبری او، شمار کاربران این شبکه اجتماعی هم به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. سال گذشته توییتر از وجود ۲۱۷ میلیون کاربر خبر داد و آقای ماسک قصد دارد شمار کاربران را تا سال ۲۰۲۵ به ۶۰۰ میلیون نفر و تا سال ۲۰۲۸ به ۹۳۱ میلیون نفر برساند.

همچنین در طرحی که ایلان ماسک ارائه داده، به یک سرویس اشتراکی جدید هم اشاره شده که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ حدود ۹ میلیون کاربر و تا سال ۲۰۲۸ حدود ۱۰۴ میلیون کاربر را جذب کند. آقای ماسک مدتی قبل به این موضوع اشاره کرد که ممکن است در آینده سازمان‌ها و دولت‌ها برای بهره‌گیری از توییتر ناچار به پرداخت حق اشتراک شوند.

ایلان ماسک درآمد توییتر را دوبرابر می‌کند

علاوه بر این، قرار است درآمد توییتر از طریق تبلیغات هم به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. توییتر مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، تا حد زیادی متکی به تبلیغات است. آقای ماسک چند روز بعد از انتشار خبر خرید حدود ۹ درصد از سهام توییتر، توییتی با مضمون حذف تبلیغات برای کاربران پولی منتشر کرد که سپس توییت موردنظر حذف شود. در هر صورت او قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ حدود ۴۵ درصد از درآمد کل این شرکت را از طریق تبلیغات تامین کند.

از سوی دیگر ایلان ماسک اعلام کرده که از طریق ارائه‌ی اطلاعات مربوط به توییت‌ها می‌تواند درآمد قابل توجهی کسب کند. ظاهرا او قصد دارد روزانه میلیون‌ها توییت را در اختیار شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان قرار دهد تا برای کارهایی مانند تحقیقات بازار مورد استفاده قرار بگیرد. باید خاطرنشان کنیم همین حالا هم توییتر چنین کاری را انجام می‌دهد و مثلا سال گذشته حدود ۵۷۰ میلیون دلار از این راه درآمد کسب کرد. به همین خاطر مشخص نیست که ایلان ماسک چگونه می‌خواهد درآمد به دست آمده از این روش را افزایش دهد.

روی هم رفته تغییر ساختار توییتر کار ساده‌ای نخواهد بود. در گزارش نیویورک تایمز آمده که او قصد دارد طی چند سال آینده حدود ۳۶۰۰ کارمند جدید استخدام کند. البته ظاهرا اعلام شده که شمار کارمندان در سال ۲۰۲۲ افزایش ولی در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا می‌کند و در نهایت بار دیگر این شرکت با روند افزایشی تعداد کارکنان روبرو خواهد شد.

برچسب ها: ایلان ماسک توییتر
ارسال نظر
آخرین اخبار