۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
تعداد بازدید: ۱۵۴۰۱۳
ترجمه اختصاصی خطوط از سریال‌هایی که پیش از مرگ باید دید!
همه ساله سریال‌های زیادی در چهار گوشه جهان ساخته می‌شوند. از این تعداد اما تنها و تنها شمار خاصی از این‌ها را همه- یا یک عده زیادی- می‌بینند و از این تعداد هم عده کمی تا سال‌های بعد زنده می‌مانند و هم‌چنان تماشایی هستند. سایت جهانی بی.بی.سی در این مطلب نگاهی انداخته به این سریال‌ها- یا به بیانی بهتر سریال‌هایی که هر علاقمندی باید آن‌ها را دیده باشد...
کد خبر: ۱۳۵۳۴

فهرستی برای تماشای بهترین سریال‌های قرن 21- از آغاز تا امروز

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ آژانس خبری بی‌بی‌سی بعد از نظرسنجی از 206 کارشناس شناخته‌شده و مطرح تلویزیونی از 43 کشور مختلف جهان فهرست صد سریال برتر قرن 21 را منتشر کرده است. فهرستی از سریال‌هایی که تقریبا برای علاقمندان سینما و سریال‌های تلویزیونی نام‌های آشنایی هستند و جز نمونه‌های انگشت‌شماری مانند غیبت سریال «پیکی بلایندرز» در این فهرست- در حالی که از نظر بسیاری از منتقدان بهترین سریال تاریخ یا حداقل یکی از پنج سریال تاریخ است-، یا عدم حضور سریال‌هایی مانند «آشنایی با مادر»، «وست وینگ»، «فرار از زندان» و «دروغ‌های کوچک بزرگ» گاف‌های زیادی در این فهرست دیده نمی‌شود.
 
بهترین سریال‌های سال‌های اخیر
فهرستی برای تماشای بهترین سریال‌های قرن 21- از آغاز تا امروز
صدرنشین فهرست بی‌بی‌سی یا به عبارت بهتر برترین سریال تلویزیونی قرن 21 سریال «شنود» است. درام جنایی «دیوید سیمون» که تاکنون منتقدان بسیاری آن را یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های تلویزیونی دوران توصیف کرده‌اند و حالا کارشناسان بی‌بی‌سی هم آن را بالاتر از سریال‌های پرمدعا و جهان‌گیری چون «برکینگ بد» و «بازی تاج و تخت» قرار داده‌اند.
«شنود» به عنوان یک نمایش ضد پلیس- که تمرکزش بر مبارزه یک سری افراد شجاع با یک سیستم ناکارآمد درگیر فساد و بی‌تحرکی و بی‌عدالتی است، از سال 2002 تا 2008 منتشر شده است. دیوید سیمون، خالق این سریال با اشاره به این که «خوشحالم که این سریال ماندگار شده» می‌گوید که «ما علاقه‌ای به خوب یا بد بودن شخصیت‌ها نداشتیم. در واقع نویسندگان این ایده را در سر داشتند که وظیفه نهاد مجری قانون جوامع چیست؟ یا به عبارت بهتر وظیفه پلیس چیست؟ خب، طبیعی است که سریالی که درباره این مسائل باشد، تا زمانی که این سیستم‌ها در حال اجرا هستند، ماندگاری خواهد داشت»!
 
دومین سریال قرن- بعد از «شنود»- اما سریال «مد من» است درباره یک بنگاه تبلیغاتی در نیویورک دهه 1960؛ و بعد از آن هم «برکینگ بد» قرار گرفته که با روایت داستانی درباره یک معلم شیمی رو به موت که تصمیم می‌گیرد تا پیش از مرگ، خانواده‌اش را با ساخت شیشه به ثروت برساند، به محبوبیت جهانی عظیمی دست یافته و ۱۶ جایزه امی و ۴ جایزه گلدن‌گلوب هم برنده شده است.
کارشناسان تلویزیون سریال‌های «فلیبگ» و «بازی تاج و تخت» را نیز در رده‌های چهارم و پنجم قرار داده‌اند و بعد از آن‌ها هم  «می‌توانم نابودت کنم»، «بازماندگان»، «آمریکایی‌ها»، «اداره» و «وراثت» فهرست 10 سریال برتر قرن 21 را تکمیل کرده‌اند.  
 
از سریال‌های مطرح دیگری هم که در فهرست صد سریال برتر قرن نام‌شان ذکر شده؛ می‌توان به «تویین پیکس: بازگشت» در رتبه سیزدهم، «چرنوبیل» در رده پانزدهم، «لاست» در جایگاه نوزدهم و «شرلوک» در رتبه بیست‌وپنجم اشاره کرد.
 

برچسب ها: شبکه نمایش خانگی
ارسال نظر
آخرین اخبار