۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
تعداد بازدید: ۱۳۵۴۲۲
پیگیری خطوط از یک حاشیه بزرگ در صداوسیما
در روزهای اخیر یک فایل صوتی در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی دست به دست شده است که در آن ظاهرا یکی از مدیران رادیو به برنامه‌سازان می‌گوید از تولید برنامه‌های رادیویی درباره موضوع گرانی خودداری کنند. این فایل که در بین مخاطبان صداوسیما و به خصوص شنوندگان همیشگی رادیو عکس‌العمل‌های زیادی به وجود آورده است، یک بار دیگر ما را با این پرسش مواجه می‌کند که آیا در ماه‌های اخیر سیاست‌های صداوسیما مبتنی بر حمایت صددرصدی بوده و حتی پرداختن به مسایلی مانند گرانی هم در رسانه ملی ممنوع شده است؟
کد خبر: ۱۳۵۳۵


 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ درباره ماجراهای مربوط به فایل صوتی حاشیه‌ساز- که در آن یکی از مدیر رادیو فرهنگ به سایر مدیران و برنامه‌سازان درباره عدم پرداختن برنامه‌های رادیویی به موضوع گرانی هشدار می‌دهد- معاون صدای سازمان صداوسیما با این که وجود چنین قانونی را تکذیب می‌کند، اما در عین حال در بین صحبت‌های علی بخشی‌زاده مشخص است که اگر هم دستورالعمل مشخصی در این باره وجود نداشته باشد، ولی با این حال برنامه‌سازان ناچارند در مسایلی مانند همین گرانی دست و پا بسته و بسیار با احتیاط حرکت کنند!
 
پاسخ به ممنوعیت اشاره به گرانی
 
علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صداوسیما در نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره ملی رادیویی «پژواک» در واکنش به فایل صوتی منتسب به یکی از مدیران رادیو این موضوع را تکذیب کرد و ضمن اشاره به برنامه‌هایی که درباره طرح مشکلات مردم تولید می‌شوند، گفت: «ما در عمل نشان داده‌ایم که رسانه مردم هستیم. ایجاد شهروند خبرنگار و ایران‌یار که در قالب آن مردم مشکلات را خودشان مطرح می‌کنند و در رادیو پخش می‌شود از همین نمونه‌هاست».
 
بخشی‌زاده درباره اینکه آیا اساساً چنین دستورالعملی وجود داشته- یا او به نحوی در جریان آن بوده است یا خیر- گفت: «من با دوز سخن موافق نیستم اما اینکه در موضوعات ترتیب و اولویت‌بندی داشته باشیم موافقم. به هر حال ایده من این است که مردم باید در رسانه حضور داشته باشند، ایده آقای جبلی رئیس رسانه ملی هم این است که مردم صاحبان رسانه هستند. وقتی صدای اعتراض مردم اصفهان در رسانه پوشش داده می‌شود یعنی چه؟ یعنی این رسانه به مردم تعلق دارد».
 

برچسب ها: سازمان صدا و سیما رئیس صدا و سیما صداوسیما سازمان صداوسیما صدا و سیما برنامه رادیویی رادیو فرهنگ رادیو
ارسال نظر
آخرین اخبار