۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۳۸۰۱۷۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خطوط:
مرحبا گفت: چنانچه فکر اساسی برای حمایت از اصناف و کسبه نکنیم قطعا در زمان پسا کرونا با بحران اقتصادی روبرو خواهیم شد.
کد خبر: ۱۳۷۰

ضرورت ورود بانک‌ها برای حمایت از کسبه

غلامرضا مرحبا؛ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه در زمان اعمال محدودیت های کرونایی، کسب و کار‌ها از بزرگ تا کوچک آسیب دیده اند افزود: چنانچه فکر اساسی برای حمایت از اصناف و کسبه نکنیم قطعا در زمان پسا کرونا با بحران اقتصادی روبرو خواهیم شد.
ضرورت ورود بانک‌ها برای حمایت از کسبه
وی با تاکید بر اینکه تسهیلات با سود ۱۸-۱۲ درصد در بهبود وضعیت کسبه موثر نخواهد بود افزود: در شرایط فعلی که اعمال محدودیت‌ها سبب شده که اصناف و کسبه از لحاظ مالی متضرر شوند بانک‌ها می‌توانند با شرایط مناسب تسهیلاتی را در اختیار بازاریان و صنوف قرار دهند.
تسهیلات کرونایی بسیار کم بود
مرحبا خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که دولت قبل برای کمک به اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته بود بسیار ناچیز بود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان یک عضو کمیسیون اقتصادی سعی داریم طرحی را به مجلس ارائه دهیم تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم البته تاکید می‌کنم که دست دولت نیز در این خصوص باز نیست، زیرا سالهاست که تحت تحریم بوده ایم واز طرفی با کسری بودجه مواجه هستیم، حتی بودجه امسال که با کارشناسی‌های بسیار خوب و رفع مشکلات گذشته تنظیم شد کسری بودجه دارد.
همه مشکلات ما به تحریم بستگی ندارد
وی درپاسخ به اینکه در صورت رفع تحریم‌ها آیا شرایط بهبود خواهد یافت بیان کرد: منکر این موضوع که تحریم‌ها تاثیر زیادی داشته‌اند نیستیم، ولی همه مشکلات ما به تحریم‌ها بستگی ندارد، اینگونه نیست که اگر تحریم‌ها برداشته شود شرایط گل و بلبل می‌شود ما نتوانستیم از منابع و ظرفیت‌های داخلی به خوبی استفاده کنیم که همه این‌ها سبب شده تا با شرایط فعلی مواجه شویم.
مرحبا در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات بانکی و برخی افراد با اختلاس‌هایی که کردند منابع بانکی را تحلیل کرده و این خود باعث شده تا بانک‌ها نیز نتوانند در شرایط کنونی به مردم کمک کنند پس باید نظارت‌ها بیشتر شود تا بتوانیم مانع از تکرار چنین مواردی شده تا منابع مالی کشور به هدر نرود.
انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا تسهیلات بانک‌ها
ارسال نظر
آخرین اخبار