۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
تعداد بازدید: ۱۳۵۷۸۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از امضای تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های صمت و کشور برای بهتر شدن ساز و کار تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۰۳

تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری پاسخگو نیستند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر تهران گفت:‌ از ابتدا فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اشکالاتی در زمینه نرخ‌گذاری و جزئیات اجرایی داشت و این مسئله برخلاف قانونی است که ما در مدیریت شهری به آن اعتقاد داریم. همچنین براساس قانون، مدیریت حمل مسافر در شهرها برعهده شهرداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به صورت استارت‌آپ در اختیار کسب و کارهای فضای مجازی قرار گرفت که تخصصی در حوزه حمل و نقل نداشتند، آنها مسئولیتی هم در این حوزه نمی‌پذیرند.

او با اشاره به اینکه متولی تاکسی‌های اینترنتی از ابتدا اشتباه تعیین شده است، گفت:‌ در حال حاضر ما جلساتی را برای ساماندهی مشکلات تاکسی‌های اینترنتی آغاز کرده‌ایم ولی کارها به سختی پیش می‌رود. در تلاش هستیم که با همکاری وزارت صمت چارچوب‌هایی را برای تاکسی‌های اینترنتی تعیین کنیم که مقداری از تنش‌هایی که مربوط به نرخ خدمات است و مردم را به دردسر می‌اندازد، بهبود دهیم. مجوز فعالیت و پروانه‌های تاکسی‌های اینترنتی از اتحادیه کسب و کار مجازی در وزارت  صمت گرفته شده و آنها پروانه‌ای از سوی شهرداری ندارند. البته مدتی پیش وزارت کشور در قالب دستورالعمل، تاکسی‌های اینترنتی را ملزم کرد تا تفاهمی با شهرداری‌ها داشته باشند.

او گفت: دستورالعمل وزارت کشور شرایط را بهتر کرد، ولی هنوز تاکسی‌های اینترنتی از نظر عملکردی به شهرداری‌ها پاسخگو نیستند و این وضعیت در زمینه‌های مختلف از جمله نرخ خدمات، حمل بار و مسافر گسترش پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: می‌خواهیم سازوکاری را با همکاری وزارت صمت و وزارت کشور برای تاکسی‌های اینترنتی درنظر گیریم، البته به این مسئله توجه داریم که تاکسی‌های اینترنتی،‌ فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام دهند، ولی ضعف‌های آنها باید با هماهنگی شهرداری‌ها برطرف شود./ همشهری آنلاین

ارسال نظر
آخرین اخبار