۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
تعداد بازدید: ۱۶۲۸۷۶
واکنش عضو دوره پنجم شورای شهر تهران به اظهارات چمران در خصوص حریم؛
اکنون که مردم قیام دشت چندسالی است به حق قانونی و شهروندی خود رسیده و شورای شهر و شهرداری دارند چرا آشفته می شوید؟! قیام دشت شهری مستقل از شهر تهران و حریم هم طبق قانون باید داشته باشد.اگر گوش شنوایی در کشور هست و اگر قانون اساسی ملاک می باشد شهرری و تجریش هم باید شورا و شهرداری مستقل داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۷۱۹

قیام دشت شهری مستقل از شهر تهران/ اگر گوش شنوایی است، شهر ری هم باید شورا مستقل داشته باشد

"شهرری" وقتی تهران "روستایی" بود هشت هزارسال پیش بوده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسن خلیل آبادی، عضو دوره پنجم شورای شهر تهران، ری و تجریش به اظهارات چمران درخصوص حریم

این شهر ازما بهتران شورای شهر "ری " و "تجریش" را درخودش بلعیده و متاسفانه در دوره ریاست شما و با لابی شهردار وقت و بی توجهی نمایندگان مجلس نهم امروز دو شهر تاریخی ری و تجریش از شورای شهر و شهرداری مستقل محروم هستند!

قیام دشت واکنش نشان داد: جناب مهندس چمران عزیز، هر شهری که شهرداری و با مجوز قانونی تاسیس می شود هم محدوده شهری دارد وهم حریم، نمی توان شهری را تاسیس کرد و بدون حریم رهایش کرد! مگر اینکه جنابعالی با اصل تشکیل شهرها و شهرداری ها مخالف باشید و فقط یک شهر را قبول داشته باشید آن هم شهر تهران باشد!این شهر ازما بهتران شورای شهر "ری " و "تجریش" را هم درخودش بلعیده و متاسفانه در دوره ریاست شما و با لابی شهردار وقت و بی توجهی نمایندگان مجلس نهم، تبصره ای را به ماده۱۲ قانون شوراها، علیرغم مغایرت صریح با اصل یکصد قانون اساسی اضافه کردند که امروز دو شهر تاریخی ری و تجریش از شورای شهر و شهرداری مستقل محروم هستند و تیول تهران شده اند!

شما شهرری را حیاط خلوت ضایعات، فاضلاب، اموات، زندان و مشاغل مزاحم می دانید و اگر بتوانید دوست دارید همه این شهرستان را حریم تهران فرض کنید! 

اکنون که مردم قیام دشت چندسالی است به حق قانونی و شهروندی خود رسیده و شورای شهر و شهرداری دارند چرا آشفته می شوید؟!قیام دشت شهری مستقل از شهر تهران و حریم هم طبق قانون باید داشته باشد.اگر گوش شنوایی در کشور هست و اگر قانون اساسی ملاک می باشد شهرری و تجریش هم باید شورا و شهرداری مستقل داشته باشند. شما شهرری را حیاط خلوت ضایعات، فاضلاب، اموات، زندان و مشاغل مزاحم می دانید و اگر بتوانید فکرکنم دوست دارید همه این شهرستان را حریم تهران فرض کنید! ولی "شهرری" وقتی که تهران "روستایی" بوده هشت هزارسال پیش "شهر ری" بوده است!!!

راستی اگرچشمه علی (چشمه سورن) شناسنامه ۸هزارسالگی شهرری دردوران ریاست جنابعالی برشورا خشک شده دلیلی بربی هویتی این شهر نیست!امیدوارم اصحاب رسانه در ری این مطالبه مردم را هر روز مطرح کنند و حداقلِ وظیفه خود را انجام دهند. حضور رسانه ها با پسوند و پیشوند "ری" باهویت ری گره خورده، آنرا پاس بدارید. همه وظیفه داریم ازهویت مردم و شهرمان دفاع کنیم.

برچسب ها: مهدی چمران رییس شورای شهر تهران #شهرداری تهران شهر ری عضو شورای شهر تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار