۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
تعداد بازدید: ۱۷۹۹۹۰
قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. بازار نیز در رکود قرار دارد. کارشناسان احتمال افزایش قیمت را در آینده پیش‌بینی می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۸۹۳

  خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. اما خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و بازار در رکود قرار دارد. البته کارشناسان نیز احتمال افزایش قیمت را در آینده پیش‌بینی می‌کنند.
در این رابطه، حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار در شرایط رکود و سردرگمی قرار دارد و خرید و فروشی نیز انجام نمی‌شود. اما عوامل موثر در وضعیت بازار، همه به سوی افزایش قیمت در آینده هستند.
فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با فروش خودرو در سامانه یک‌پارچه وزیر صمت گفت: به نظر نمی‌رسد تاثیری در میزان عرضه و روند بازار داشته باشد. اما باید اجرایی شود تا نتیجه و تاثیر آن را در بازار مشاهده کرد.
او بیان کرد: با وجود این، در حال حاضر عرضه خودرو کم است. اما توقف عرضه خودرو به بازار تاثیر منفی دارد و ممکن است باعث افزایش دوباره قیمت خودرو‌ها شود.
اما کارشناسی دیگر معتقد بود که قیمت‌ها واقعی نیستند.
عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود قرار دارد قیمت خودرو‌ها را بالا اعلام می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که در بازار خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. دلیل بالا رفتن قیمت‌ها این است که فروشندگان عجله‌ای برای فروش خودرو‌ها ندارند و قیمت‌ها را بالا اعلام می‌کنند.
به عقیده او، در حال حاضر نیز عرضه به بازار نیز کاملا محدود است و این یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت‌ها است. به نظر نمی‌رسد فروش خودرو در سامانه متمرکز تاثیری در افزایش قیمت‌ها داشته باشد.
قدرت خرید مردم کاهش یافته است
همچنین بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر کاهش تولید بر بازار خودرو کشور گفت: تولید محصولات خودروسازان به نسبت کاهش یافته است. این کاهش تولید به علت افزایش هزینه تولید، تحریم‌ها، عدم گردش مالی بین قطعه‌سازان و خودروسازان و سایر عوامل اتفاق افتاده است.
او توضیح داد: کاهش قدرت خرید مردم نیز در بازار خودروی کشور تاثیر بسیاری دارد و باعث نوسانات زیادی در قیمت‌ها می‌شود./تجارت نیوز

برچسب ها: واردات خودرو قرعه کشی خودرو خودرو بازار خودرو های تجاری
ارسال نظر
آخرین اخبار