۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
تعداد بازدید: ۱۳۳۷۵۱
گزارش خطوط از دلیل تاخیر هفت ساله آلبوم جدید شهرام ناظری؛
چند روز پیش از نوروز، بعد از تاخیری چندساله بالاخره آلبوم «خنیاگر»- بر مبنای موسیقی شمال خراسان- در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفت و یک بار دیگر نام شهرام ناظری اسطوره موسیقی ایران را سر زبان‌ها انداخت. موضوع جالب در این میان، اما، تاخیر چند ساله انتشار این آلبوم بود.
کد خبر: ۱۳۸۹۹

شهرام ناظری و دشواری‌های کار هنری به عنوان هنرمندی که به جایی وصل نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ آلبوم موسیقی «خنیاگر» با صدای شهرام ناظری که به گفته آهنگسازش مسعود خضری با هدف معرفی بیشتر ساز دوتار تولید شده است؛ دارای هفت تصنیف و دو پیش درآمد است که همگی مضامینی حماسی، اندرزگونه و عاشقانه دارند. شهرام ناظری می‌گوید که این آلبوم به عنوان پنجاه و یکمین آلبوم کارنامه‌اش، هفت سال پیش بر مبنای موسیقی مقامی شمال خراسان تولید و اجرا شده است.
 
راز تاخیر هفت ساله آلبوم جدید شهرام ناظری!
 
شهرام ناظری درباره این‌که چرا آلبوم «خنیاگر» هفت سال بعد از تولید به مخاطبان این نوع موسیقی ارائه شده است، می‌گوید: «تاخیری که در انتشار اثر رخ داده است، مربوط به جریان‌های مملکت است و مسائلی که به دنبال آن بوده. در واقع این موضوع به اختیار ما نبوده است. وقتی ما کاری انجام می‌دهیم و اثری را خلق می‌کنیم، دوست داریم سریع به دست مخاطب برسد. به هر روی مشکلاتی از جمله درگیری‌هایی که احتمالا ناشر اصلی داشته و پس از آن بحث شیوع کرونا در این باره بی‌تاثیر نبوده است. البته مشکلاتی در حوزه هنر مملکت وجود دارد که من تمایل ندارم وارد جزییات آن شوم؛ اما همه اینها دست به دست هم دادند تا این اثر با تاخیر به دست علاقه‌مندان برسد».
شهرام ناظری می‌گوید که ضبط این اثر شش یا هفت سال پیش انجام شده، ولی به دلیل مشکلاتی که وجود داشته، باعث شده این تاخیر شش هفت ساله به وجود بیاید: «ولی در هر صورت همیشه داستان‌هایی پشت پرده وجود دارد که فکر نمی‌کنم باز کردن آن زیاد جالب باشد. چیزی که هست باید بالاخره سر نخ به جایی وصل باشد تا همه کارها به سادگی و راحتی انجام شود.  کسی مثل من که مربوط به هیچ گروه و دسته‌ای نیست و از ابتدا تا امروز با نگاه آزاد و آزاده کار کرده است، مشکلات زیادی سر راهش به وجود می‌آید و این‌طور می‌شود که ممکن است انتشار بعضی از آثار به همین شکل به تاخیر بیفتد».

 

برچسب ها: موسیقی آلبوم موسیقی کنسرت‌های موسیقی ایرانی گروه موسیقی موسیقی نواحی شهرام ناظری خواننده موسیقی سنتی
ارسال نظر
آخرین اخبار