۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
تعداد بازدید: ۱۵۲۱۷۴
خطوط اجرای قطعه میهنی «ایران» در کنسرت همایون شجریان در دوبی را پیگیری می‌کند
در هفته‌های اخیر فضای موسیقی کشور در اختیار همایون شجریان بوده است. به خصوص بعد از کنسرت‌هایی که این خواننده در دوبی اجرا کرد و برخلاف شماری از خوانندگان قدیمی که آثار ملی میهنی خود را به خاطر مخالفت وزارت امور خارجه امارات متحده عربی در آن کشور اجرا نمی‌کنند، با چند قطعه با مضمون ایران روی استیج این کنسرت حضور یافت- که تحسین مخاطبان و هوادارانش را به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۳۹۰۰


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ اما به رغم تحسین‌ها و ستایش‌های رسانه‌های رسمی کشور از فعالیت‌های اخیر همایون شجریان، این خواننده با خط و مرز حائلی که میان خود و این رسانه‌ها ترسیم می‌کند، نشان می‌دهد که از روند فعالیت رسانه‌های ملی کشور چندان رضایتی ندارد. به این دلیل هم هست که صحبت‌های همایون شجریان در نشست رونمایی از آلبوم «گاه فراموشی»- که به صراحت گفت که در حال حاضر قصدی برای همکاری با صداوسیما ندارد- چندان مورد توجه این رسانه قرار نگرفت و در هیچ یک از اخبار و گزارش‌های پخش‌شده به‌ش اشاره نشد. همایون هم‌چنین گفت که در کنسرت دبی برای خواندن قطعه «ایران» تحت فشار نبوده است.
 
درباره گاه فراموشی
 
روز گذشته آیین رونمایی از آلبوم «گاه فراموشی»، تازه‌ترین اثر همایون شجریان، با آهنگسازی و شعر فردین خلعتبری در تالار وحدت برگزار شد. آلبومی دارای هشت قطعه به نام‌های «در شب بی تو»، «گاه فراموشی»، «مشتاق توام»، «پی در پی»، «خواب خاکی»، «با تو مست»، «نشان» و «محرم به اسرار»- که به ادعای همایون شجریان «بسیار پخته‌تر و جذاب‌تر» از سه همکاری قبلی فردین خلعتبری با همایون شجریان است...
همایون شجریان در این نشست، در توضیحاتی گفت: «این کار، هم‌آمیزی موسیقی ایرانی و موسیقی جَز است که نقطه مشترک اثر، بداهه‌پردازی است. این شیوه، در تاریخ موسیقی ایرانی در آثار بزرگانی چون عارف و شیدا پیدا می‌شد که شعر و آهنگ را خود می‌سرودند. فردین هم در این آلبوم، شعر و موسیقی هشت قطعه را نوشته و ساخته است».
 
پاسخ به حواشی
 
در بخشی از این نشست، همایون شجریان به پرسش خبرنگاران درباره اتفاقات حاشیه‌ای چند وقت اخیر پاسخ داد. از جمله پاسخ به پرسش خبرنگاری که از همایون درباره همکاری با صدا و سیما پرسید- و او هم جواب داد که فعلاً برنامه‌ای برای همکاری با این سازمان ندارد.
همایون شجریان این خواننده درباره کنسرتش در دوبی و اجرای قطعه «ایران» نیز گفت: «آن‌چه در کنسرت دوبی انجام دادم، تحت تاثیر هیچ حرکتی نبود و من خود تصمیم گرفتم که بدون توجه به حواشی، در آن اجرا از ایران بخوانم. همچنین باید تاکید کنم هیچ محدودیت یا فشاری برای برگزاری و اجرای این قطعه در دبی نداشتم».
این خواننده درباره اجرای کنسرت‌های رایگان هم گفت: «چند سال پیش، پیشنهاد دادم حاضرم کنسرت‌های خیابانی را به صورت رایگان برگزار کنم و الان هم می‌گویم که آماده حمایت از چنین پروژه‌ای هستم. برای من مهم این است آن دسته از مخاطبانی که هیچ دسترسی به کنسرت ندارند، بتوانند به راحتی و با تعداد بیشتری به تماشای برنامه‌های ما بیایند. این تنها کاری است که از من بر می‌آید و امیدوارم روزی شرایط آن فراهم شود که بتوانم کنسرتی را با تعداد زیادی تماشاگر برگزار کنم».
 
 

برچسب ها: کنسرت موسیقی پاپ کنسرت‌های موسیقی ایرانی موسیقی نواحی موسیقی ایرانی شجریان همایون شجریان
ارسال نظر
آخرین اخبار