۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
تعداد بازدید: ۱۶۶۵۴۰
نگاه خطوط به واکنش‌های موجود درباره استفاده توهین‌آمیز از لباس بومی و محلی مناطق مختلف کشور در سینما و تلویزیون
در تمام سال‌های بعد از انقلاب به خصوص در دهه شصت و اوایل هفتاد که ساخت فیلم‌های اکشن مورد استقبال مخاطبان قرار داشته، استفاده از لباس‌های محلی بلوچی و کردی بر تن شخصیت‌های فیلم‌های مختلف در اغلب مواقع حاشیه‌ساز بوده‌ است. اتفاقی که بیشتر به این دلیل رخ می‌داد که فیلمسازان این لباس‌ها را بیشتر بر تن قاچاقچیان مواد مخدر و در صحنه‌های مرتبط با این قضیه مورد استفاده قرار می‌دادند...
کد خبر: ۱۳۹۰۱


 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ حالا به نظر می‌رسد بعد از چند سال سکوت، این اتفاق یک بار دیگر گریبانگیر سینمای ایران شده و به عبارت بهتر لباس بلوچی امین حیایی و مجید صالحی در صحنه‌ای از سری سوم سریال «ساخت ایران» حاشیه‌ساز شده است.
 
اعتراض به لباس بلوچی آقایان قاچاقچی!
 
ماجرا از آن جا آغاز شده که یکی از سکانس‌های- اتفاقا بامزه- فصل سوم سریال «ساخت ایران» باعث عکس‌العمل شدید شماری از کاربران فضای مجازی، نمایندگان مجلس و مردم سیستان و بلوچستان شده است. این عده ظاهرا از یکی از سکانس‌های «ساخت ایران 3» برآشفته و به سازندگان سریال به تندی اعتراض کرده‌اند که استفاده این سریال از لباس بومی و محلی مردم سیستان و بلوچستان در نمایش صحنه‌های قاچاق توهین‌آمیز بوده است!
در جواب عکس‌العمل تند و اعتراضی مردم سیستان و بلوچستان- که معتقدند در این سریال به لباس محلی آنها توهین شده است- اما، تهیه‌کننده سریال «ساخت ایران 3» نیز واکنش نشان داده است.
سیدامیر پروین حسینی، تهیه‌کننده سریال «ساخت ایران ۳» در واکنش به اعتراض‌های رسانه‌ای و مجازی مردم، خطاب به «مردم عزیز سیستان و بلوچستان» نوشته: «من سیدامیر پروین حسینی- که سال‌های سال برای شادی و خنداندن همه مردم ایران، فیلم و سریال ساخته‌ام- متهم شده‌ام که در آخرین کارم به لباس شما توهین کرده‌ایم. آن‌هایی که من و عوامل سریال را می‌شناسند، از عشق و علاقه ما به هموطنان سیستان و بلوچستانی آگاه هستند. اما برای کسانی که ما عاشقان اقوام ایران را کمتر می‌شناسند این توضیحات را می‌دهم.  ما در سریال «ساخت ایران ۳» از این لباس استفاده کردیم چون آن را یک اثر هنری می‌دانیم، از لباس زنان بلوچ بهره بردیم چون آن را اثر باارزشی می‌دانیم که قابلیت انتقال به کشورهای دیگر را دارد، قاچاقچیان هم از این لباس‌ها (به بهانه فروش و سوغات) استفاده کردند که پوششی باشد برای کارهایشان. هدف مشخص ما در سریال «ساخت ایران» همین بوده است»...

برچسب ها: سریال کمدی استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مد و لباس امین حیایی
ارسال نظر
آخرین اخبار