۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
تعداد بازدید: ۸۰۴۰۲
به مناسبت بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداست زبان فارسی
ویژه برنامه «جشن نامه» به مناسبت بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداست زبان فارسی، یکشنبه 25 اردیبهشت از رادیو نمایش پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۱۱

 

رادیو نمایش «جشن نامه» پخش می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ «جشن نامه» برنامه‌ای ترکیبی از شاهنامه خوانی، نقالی و پرده خوانی و نمایش‌هایی کوتاه بر اساس شاهنامه حکیم توس است و شامل بخش‌هایی مانند رونمایی «نامورنامه» در گفتگو با جلال خالقی مطلق عضو هیأت امنا و فرنشین بنیاد فردوسی و با صدای محسن بهرامی، «شگفتی‌های شاهنامه» در گفتگو با عبدالمهدی مستکین، شاهنامه پژوه و مدیر بخش فرهنگ کمیسیون یونسکو ایران، خوانش نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی در دو بخش دیباچه‌ای و سرگذشت فردوسی و داستان‌های دوره پیشدادی و گفتگو با یاسر موحد فرد دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیر عامل موسسه فردوسی توسی است.

پخش نمایش رادیویی «بیور اسب» با بازنویسی و کارگردانی رضا حماطی و بازیگری عباس بهمنش در نقش ابلیس، رضا حماطی در نقش راوی و کیوان هاشمی در نقش ضحاک، «نقالی آموزه‌های اخلاقی حکیم توس»، اجرا‌های گروه کودکان و نوجوانان موسسه فردوسی توسی، «نقالی بحر طویل خوانی» امیرعلی عطااللهی، نقالی دو زبانه، شاهنامه خوانی گروهی خانواده شریفی از رفسنجان و بخش‌های متنوع دیگری است.

همچنین در این برنامه با محسن سوهانی، مدیر کل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش و کاظم نظری، مدیر کل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتگو خواهد شد.

«جشن نامه» به تهیه کنندگی ملیحه مرادی جعفری و با اجرای ملیحه شبانیان و پیمان شیخی با همکاری مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رادیو نمایش و بنیاد فردوسی به میزبانی تالار سنگلج تهران از ساعت ۹ الی ۱۱ از محل تماشاخانه سنگلج پخش خواهد شد./ خبرگزاری صداوسیما


 
برچسب ها: شاهنامه فردوسی فردوسی برنامه رادیویی رادیو
ارسال نظر
آخرین اخبار