۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
تعداد بازدید: ۱۱۹۳۳۳
گزارش خطوط از جوایزی که منتقدین سینمای ایران بدون برگزاری مراسم به شماری از فیلم‌ها و فیلمسازان دادند
در چند هفته اخیر اخبار زیادی درباره معرفی کاندیداهای رشته‌های مختلف جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در فضای مجازی و البته رسانه‌های رسمی کشور منتشر می‌شد- که قرار بود در آن مراسم بهترین‌های دو سال اخیر سینمای ایران معرفی شوند. اتفاقی که روز گذشته به طور ناگهانی و بدون برگزاری مراسم روی داد و بهترین‌های سینمای دو سال اخیر ایران معرفی شدند.
کد خبر: ۱۳۹۹۹

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برگزیدگان خود را شناخت و در شرایطی که مراسمی برای معرفی برگزیدگان برگزار نشده بود، فیلم تحسین‌شده «آتابای» ساخته نیکی کریمی عنوان بهترین فیلم منتقدان؛ و الناز شاکردوست و جواد عزتی نیز به عنوان بهترین بازیگران دو سال اخیر از نگاه منتقدین سینمای ایران انتخاب شدند.
 
مراسم بی مراسم!
تجلیلی منتقدین از آتابای، تی‌تی، جواد عزتی و الناز شاکردوست! 
روابط عمومی چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، اسامی برندگان بخش‌های مختلف را اعلام کرد. این جشن که برای داوری و انتخاب بهترین‌های سینمای ایران- حاضر در سی‌وهشتمین و سی‌ونهمین دوره‌های جشنواره ملی فیلم فجر و البته سی‌وهفتمین و سی‌وهشتمین دوره‌های جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شده بود، در بخش‌های فنی، بهترین فیلم، فیلمنامه، کارگردانی و جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول)، بازیگر نقش اول زن و مرد و بازیگر نقش مکمل مرد و زن دست به انتخاب بهترین‌ها زد!
بر اساس گزارش روابط عمومی این جشن؛ داوران در نهایت فیلم «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و بازی هادی حجازی‌فر، جواد عزتی و سحر دولتشاهی را به عنوان بهترین فیلم انتخاب کردند.
جایزه بهترین کارگردان نیز از نگاه منتقدین سینمای ایران به نیکی کریمی برای کارگردانی همین فیلم «آتابای» رسید و جایزه بهترین فیلمنامه را هم هادی حجازی‌فر برای فیلمنامه همین فیلم به دست آورد. در دیگر بخش‌ها اما «آتابای» تا این اندازه دست پر از مراسم بیرون نیامد و به جز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جواد عزتی، دیگر جوایز بازیگری و فنی به فیلم‌های دیگری رسید.

تجلیلی منتقدین از آتابای، تی‌تی، جواد عزتی و الناز شاکردوست!

در شرایطی که داوران جشن بزرگ منتقدین اعلام کردند که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به سعید آقاخانی بازیگر فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی؛ و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن هم به الناز شاکردوست بازیگر فیلم «تی تی» آیدا پناهنده تعلق می‌گیرد؛ جایزه خلاقیت و استعداد درخشان یا به عبارت بهتر جایزه بهترین فیلم اول نیز به بهمن و بهرام ارک برای ساخت فیلم «پوست» اهدا شد- تا شاهد تنوعی قابل قبول در انتخاب‌های منتقدان بوده باشیم.  
از دیگر جوایز جشن بزرگ منتقدان می‌توان به جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جواد عزتی بازیگر «آتابای»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به باران کوثری برای فیلم‌های «بی‌همه چیز» و «عامه‌پسند»، جایزه بهترین تدوین به میثم مولایی برای فیلم «روز صفر»، جایزه بهترین موسیقی متن به حسین علیزاده برای فیلم «آتابای» و جایزه بهترین فیلمبرداری به مرتضی نجفی برای فیلم «تومان» اشاره کرد.
جایزه بهترین صدای فیلم به فیلم «زالاوا» و جایزه بهترین دستاورد فنی به مرتضی فربد برای طراحی صحنه «تومان»، و مارال جیرانی برای طراحی لباس این فیلم دیگر جوایزی بودند که در جشن بزرگ منتقدین اهدا شد. 

برچسب ها: سینمای ایران نیکی کریمی جواد عزتی
ارسال نظر
آخرین اخبار