۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
تعداد بازدید: ۲۰۲۴۰۰
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی به مشکل کمبود نقدینگی و عدم تامین مالی پرژه‌های در دست اجرای این شرکت اذعان کرد اما گفت که برای رفع این مشکل تامین مالی پروژه‌ها به کارفرماها سپرده شده است بدون آنکه نامی از آنها برده شود.
کد خبر: ۱۴۰۰۳

کمبود نقدینگی در پروژه‌ها از طریق کارفرما‌ها تامین می‌شود/ حضور یک شریک خارجی برای افزایش ظرفیت تولید نفت در پارس جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در لابه لای حرف‌های محمدرضا زهیری، صحبت از شرکت‌های خارجی و به خصوص روسی شد که به نظر می‌رسد از طریق این نوع همکاری‌ها نقدینگی این شرکت تامین می‌شود هر چند که مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی این چنین موضوعی را مطرح نکرد.

نشان به آن نشان که زهیری به امضای قرارداد این شرکت با یک شریک خارجی برای توسعه فاز ۲ لایه نفتی پارس جنوبی اشاره کرد، اما نام آن را بیان نکرد.

بر پایه حرف‌های این مقام مسئول در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی که در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، سخن می‌گفت، قرار شده تولید نفت در این فاز که میدان مشترک هست به ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

زهیری در ادامه تشریح فعالیت‌های این شرکت گفت که در پارس جنوبی فشار افت نمی‌کند.

وی گفت: افزایش فشار بید در چاه‌ها انجام شود که به قول وی فعلا موضوعی ضروری نیست.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیان اینکه توسعه میدان فروزان چندین سال به دلیل تغییرات در سکو متوقف شد، اظهار کرد: سکو‌هایی که منتقل شده بود اکنون در خرمشهر است و با اتمام کار سکو‌ها را منتقل می‌کنیم.

زهیری با بیان اینکه به‌زودی دکل حفاری به میدان رسالت منتقل می‌شود و در سایر بخش‌ها فعال هستیم، گفت: اکنون در فعالیت‌های بین‌المللی حضور داریم و یکی از اهداف ما صدور خدمات فنی و مهندسی است.

وی با بیان اینکه مذاکره با شرکت‌های روسی برای نصب جکت و لوله گذاری در حال انجام است، گفت: با این حال متعهدیم ابتدا فعالیت‌های داخلی را اجرا کنیم تا کار‌های کشور بر زمین نماند و پس از آن ظرفیت خالی را برای درآمدزایی در پروژه‌های بین‌المللی لحاظ کنیم

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌ها انتقال سکو از فاز ۱۲ به فاز ۱۱ توسط شناور «اوشنیک» است، اظهار کرد: در تابستان امسال این انتقال انجام خواهد شد.

زهیری افزود: انتقال مشعل شروع شده و سه پایه مشعل در حال ساخت است. این سکو در زمستان امسال گاز فاز ۱۱ را به خشکی منتقل می‌کند.

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظر
آخرین اخبار