۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
تعداد بازدید: ۱۱۳۶۸۵
با توجه به گزارشی که اخیرا منتشر شده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد با افزایش قیمت محصولات خود، به نوعی مشکل به وجود آمده در نتیجه‌ی بحران جهانی تراشه را جبران کند. اتفاقی که قطعا دود آن به چشم کاربری خواهد رفت که مجبور است برای خرید این محصولات پول بدهد.
کد خبر: ۱۴۰۱۹

آیا محصولات سامسونگ گران می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ قصد دارد طی آینده‌ای نزدیک قیمت محصولات الکترونیکی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

با توجه به گزارشی که اخیرا منتشر شده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد با افزایش قیمت محصولات خود، به نوعی مشکل به وجود آمده در نتیجه‌ی بحران جهانی تراشه را جبران کند. اتفاقی که قطعا دود آن به چشم کاربری خواهد رفت که مجبور است برای خرید این محصولات پول بدهد.

همانطور که احتمالا در جریان هستید، شرکت‌های تولیدکننده‌ی گجت‌های هوشمند همچنان با مشکل کمبود تراشه مواجه هستند و اگرچه بسیاری از تحلیل‌گران نوید دادند امسال وضعیت اندکی بهتر خواهد شد، اما به نظر می‌رسد نه تنها اینطور نیست، بلکه همه چیز دارد بدتر هم می‌شود. رونمایی از بسیاری از لوازم الکترونیکی، از گوشی هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ و … به تعویق افتاده و فقط تعداد بسیار محدودی راهی بازار می‌شوند.

متأسفانه این مشکل قرار نیست به اتمام برسد و فعلا آمده که بماند. حالا در پاسخ به آن، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی در جهان یعنی سامسونگ اعلام کرده که می‌خواهد تغییراتی اساسی را برای جبران این وضعیت به وجود بیاورد. طبق گزارشی که از سوی وب‌سایت معتبر بلومبرگ منتشر شده، ظاهرا سامسونگ در حال بررسی اوضاع است تا ببیند می‌شود تا ۲۰٪ قیمت محصولات را افزایش داد یا خیر.

سامسونگ شاید بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی در جهان باشد، اما دلیل نمی‌شود تمام توانایی‌های خود را برای ساخت گوشی‌های گلکسی استفاده کند. این یعنی هم گوشی‌های خود شرکت و هم محصولاتی که از قطعات ساخت شرکت کره‌ای در آن‌ها استفاده شده، افزایش قیمت محسوسی خواهند داشت. برای مثال شرکت‌های بزرگی نظیر اپل به سامسونگ و فناوری‌های این شرکت نیاز دارند تا بتوانند محصولات خود را با کیفیت قابل قبولی راهی بازار کنند. اما نکته اینجاست که با بحران جهانی تراشه، سامسونگ به عنوان سازنده‌ی تراشه متحمل ضرر زیادی شده است. در نتیجه تصمیم گرفته با افزایش قیمت قطعات سخت‌افزاری، تا حدودی این ضررها را جبران کند. اگرچه این افزایش قیمت برای شرکت‌هایی است که لوازم مورد نیاز را از سامسونگ خریداری می‌کنند، اما طبیعتا کاربرانی هم که قصد دارند محصولات این شرکت‌ها را خریداری کنند، باید مبلغ بیشتری را بپردازند.

The rise of Foxconn and Terry Gou, and shaking the Apple shackles - Android Authority

در طول یک سال اخیر، سامسونگ توانست اوضاع قیمت را به گونه‌ای مدیریت کند که خیلی نوسان نداشته باشد. اما فشاری که از هر جهت دارد وارد می‌شود باعث شده که شرکت کره‌ای واکنش نشان دهد. از جنگ بین روسیه و اوکراین گرفته تا قرنطینه‌ی سراسری در چین، وجود مشکلاتی در زنجیره‌ی تأمین و بسیاری موارد دیگر که نه فقط سامسونگ بلکه بسیاری از شرکت‌ها را درگیر کرده است. برای مثال TSMC و United Microelectronics Corp هم قصد دارند محصولات خود را با قیمت بیشتری عرضه کنند. در واقع این افزایش قیمت محصولات سامسونگ دیر یا زود داشت، اما سوخت و سوز نداشت و باید اتفاق می‌افتاد.

این موضوع دو معنا دارد: نخست اینکه شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند هرچه که باشد پرداخت می‌کنند تا محصولات بالارده و مهم‌شان از خط تولید خارج شده و به بازار عرضه شود. شرکت سرمایه‌داری مثل اپل اگر بداند هزینه‌ی بیشتر به معنای تولید آیفون قدرتمند است، قطعا هرچه که باشد می‌پردازد، اما تمام این‌ها به این معناست که قیمت محصولات بالارده و پریمیوم (پرو، اولترا و مثل این‌ها) هم به شکل سرسام‌آوری در یک دوره‌ی کوتاه‌مدت افزایش پیدا می‌کند.

معنی دوم این است که به صورت کلی، قیمت‌ها برای تمام محصولات افزایش خواهد داشت. اگرچه نمی‌توان گفت یک شبه شاهد افزایش قیمت ۲۰٪ خواهیم بود اما به هر میزانی که شده، اتفاق می‌افتد. چرا که شرکت‌ها باید از یک راهی سود خود را کسب کنند و چه راهی بهتر از جیب مردم؟

اگر محصولات جدید راهی بازار شوند، چند ماهی طول می‌کشد تا شاهد افزایش قیمت آن‌ها باشیم. در واقع فعلا اوضاع خوب است و هنوز به قسمت بد آن نرسیده‌ایم. اما با این حال، با در نظر گرفتن بحران جهانی تراشه که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها قصد تمام شدن داشته باشد، چه کسی می‌داند در آینده برای ما به عنوان یک کاربر عادی چه اتفاقی خواهد افتاد؟/ مجله دیجی کالا

برچسب ها: سامسونگ
ارسال نظر
آخرین اخبار