۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید: ۱۹۴۰۷۱
شاخص کل بورس با اُفت ۵ هزار و ۴۳۱ واحد در تراز یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۷۹ واحد متوقف شد.
کد خبر: ۱۴۰۸۳

شاخص بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،امروز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد هزار و ۳۵۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۶۶ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت ۵ هزار و ۴۳۱ واحد در تراز یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۷۹ واحد متوقف شد.
 حسین مرید سادات تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز حقوقی‌ها متاسفانه مجدد دست به کار شدند و عرضه داشتند یکی از مشکلاتی که بازار دارد این است که خریدار وجود دارد، اما فشار عرضه که افزایش پیدا می‌کند روند تغییر می‌کند در نماد خساپا صندوق بازنشستگی فولاد خوزستان به یک باره آمد و عرضه داشت و کل جو بازار را بهم زد. اکنون در محدوده مقاومت شهریور هستیم و رفتار بازار کاملا منطقی است.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان رسید. «شپنا»، «فملی» و «وامید» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «اسیاتک»، «خساپا» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص بورس با اُفت ۵ هزار و ۴۳۱ واحدی متوقف شد
شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳۲۵ واحد روی پله ۴۴۴ هزار و ۹۷۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۵ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان رسید.
شاخص فرابورس هم با رشد ۸۷ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۸۸۰ میلیارد و به ارزش یک هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان رسید.
نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس
نماد‌های وامید، تاصیکو و تپیکو به ترتیب با ۷۰۷.۰۳، ۳۰۳.۹۴ و ۲۴۸.۸۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شپنا، فملی و فولاد به ترتیب با ۱۴۳۲.۹۶، ۸۰۴.۴۷ و ۵۱۵.۶۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.
نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس
نماد‌های شرانل، صبا و تجلی به ترتیب با ۹.۰۸، ۶.۲۷ و ۵.۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های آریا، شگویا و غصینو به ترتیب با ۴۳.۷۱، ۱۹.۵۸ و ۱۵.۶۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.
برترین گروه صنعت بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ده هزار و ۵۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «غذایی به جز قند»، «فرآورده نفتی» و «زراعت» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
شاخص بورس با اُفت ۵ هزار و ۴۳۱ واحدی متوقف شد
سهام شرکت‌های دزهراوی، غبهشر و غمارگ بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دکیمی، شوینده و ملت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
سهام شرکت‌های بیشترین افزایش قیمت زدشت، زفکا و زشگزا و سهام شرکت غدیس، مفاخر و غمینو بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
برترین عرضه و تقاضا در بورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و کمند در بورس ایران داشتند.
نماد‌های خساپا، سیمرغ و معادن ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، شستا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
نماد‌های اراد ۳۱۴، اراد ۱۰۰۴ و اوصتا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و زقیام بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: پیش بینی بورس بورس نماد بورسی شاخص بورس بورس کالا
ارسال نظر
آخرین اخبار