۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۲۲۹۵۴۰
گزارش خطوط از جشن یا شب بازیگر- در شب التهاب و اعتراض مردم و بی‌حوصلگی هنرمندان
در روزهایی که مسایل اقتصادی باعث بروز التهاباتی در جامعه شده، جشن شب بازیگر برگزار شد. جشنی با حضور محمود دولت‌آبادی، علی نصیریان، اکبر زنجانپور، اسماعیل خلج، محمود عزیزی، گلاب آدینه، مونا فرجاد، افشین هاشمی، ایرج راد، آزیتا حاجیان، شهره سلطانی، افسر اسدی، آتش تقی‌پور، فرزانه کابلی، منیژه محامدی، اکبر رحمتی، رضا بابک، جلیل فرجاد، اصغر همت، مهوش وقاری، هوشنگ توکلی، عباس محبوب، خسرو حکیم‌رابط، هایده حائری، ناصر آقایی، احمدرضا اسعدی، مجید قناد، ندا مقصودی، نگار عابدی، سروناز نانکلی، رضا ایران‌منش، امیر کربلایی‌زاده، و بسیاری از چهره‌های مطرح و معتبر دیگر دنیای ادب و هنر؛ که در جریان آن مهم‌ترین اتفاق اعتراض علی نصیریان به اصل برپایی چنین جشنی در وضعیت اجتماعی فعلی کشور بود- که گفت: وقتی حال مردم، خوش نیست، نباید جشن بگیریم!
کد خبر: ۱۴۱۰۲

اعتراض علی نصیریان: چه جشنی وقتی حال مردم خوش نیست؟!
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ هفدهمین جشن شب بازیگر که با حضور جمع بزرگی از بازیگران نسل‌های گوناگون تئاتر- و سینمای ایران- در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، احتمالا در سال‌های آینده علاوه بر آئین بزرگداشت شماری از هنرمندان پیشکسوت از قبیل تانیا جوهری، محمد ساربان، بدرالسادات برنجانی و سلمان صالح‌زهی، با صحبت‌های علی نصیریان به یادها خواهد آمد- که نتوانست درد و رنج این روزهای مردمش را نادیده بگیرد و بنابراین به انتقاد از وضعیت اجتماعی این روزهای کشور پرداخت...
 
جشن بازیگر یا شب بازیگر؟!
 
علی نصیریان که آشکارا از حال بد مردم ناراحت بود، گفت: شرکت در چنین مجالسی از حوصله و روحیه من در این روزگار خارج است و این روزها این گونه مراسم‌ها از حوصله مردم نیز خارج است، چراکه روحیه آنان هم مناسب نیست!
نصیریان با اشاره به این‌که بخش زیادی از برنامه‌های شب بازیگر به اجرای قطعات موسیقی اختصاص داشته، تاکید کرد که «در چنین شرایطی نباید جشن بگیریم. وقتی روحیه مردم خوب نیست، می‌توانستیم به جای اجرای موسیقی، با هم حرف بزنیم. می‌توانستیم در این شب که شب بازیگر است، درباره بازیگری صحبت کنیم که چرا بعد از کار معدن، سخت‌ترین کار است. می‌توانستیم توضیح دهیم که بازیگری، زایش است و بازیگر، مولف است چراکه با تصویر کردن و تجسم یک کارکتر، آن نقش را می‌آفریند و این کار ساده‌ای نیست که مقابل هزاران چشم آن را به نمایش بگذارد».
نصیریان با اشاره به زحمات بسیاری که برای برگزاری برنامه شب بازیگر کشیده شده، یادآوری کرد که «قصد انتقاد ندارم. برای این برنامه خیلی زحمت کشیده شده ولی هر چیزی جایی دارد. الان که مردم گرفتاری دارند، بهتر بود فقط با هم صحبت می‌کردیم. من به دعوت آقای راد به این مجلس آمدم، ولی فقط بخش‌هایی مانند ارایه بیانیه خیلی خوب بود، چون دردهای تئاتر را بیان کرد».
ایرج راد، رییس هیات مدیره خانه تئاتر اما در پاسخ سخنان نصیریان، بعد از قدردانی از او گفت: «هدف ما گردهم‌آیی بود. فکر کردیم به اندازه کافی غمگین بوده‌ایم ولی دست کم در یک شب کمی لطافت داشته باشیم و لا به‌لای این لطافت، حرف‌هامان را بزنیم. عنوان این برنامه، جشن نیست بلکه شب بازیگر است که به انگیزه بزرگداشت روز جهانی تئاتر برگزار می‌شود».

برچسب ها: بازیگران سینما و تلویزیون بازیگران سینماگران علی نصیریان
ارسال نظر
آخرین اخبار