۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
تعداد بازدید: ۲۲۶۲۵۴
ظاهرا در ادامه برخورد با کنسرت‌ها و نمایش‌ها در برخی از شهرستان‌ها، یک نمایش بعد از یک شب اجرا در قم توقیف شده است.
کد خبر: ۱۴۲۰۰

پیگیری خطوط درباره برخوردهای سلیقه‌ای با تئاتر و موسیقی در شهرستان‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ اجرای نمایش «رابینسون کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی در شهر قم بعد از یک شب اجرا متوقف شده است. این خبر را سعید برجعلی، بازیگر و دستیار کارگردان این نمایش به رسانه‌ها داده و درباره دلیل این اتفاق هم گفته که «این نمایش به دلیل حجاب تماشاگران و نیز رنگ چتری که جزو آکسسوار کار است، توقیف شده است».
 
توقیف برای چتر و حجاب تماشاگران!
 
طبق گزارش‌های موجود؛ نمایش «رابین کروزوئه» که پیش‌تر در سال ۹۸ به مدت ۲۸ شب در قم اجرا شده بود؛ در دور جدید اجراهایش با بی‌مهری اداره ارشاد این شهرستان مواجه شده است.
این نمایش که بعد از فروکش کردن کرونا و بازگشت علیرضا کوشک‌جلالی از آلمان یک بار دیگر بازبینی شده و مجوز اجرا به دست آورده بود؛ بعد از اولین اجرا با حکم توقیف مدیر کل ارشاد استان قم روبه‌رو شده است. در پاسخ پرس‌وجوی گروه درباره دلیل این توقیف نیز گفته شده که به دستور مدیر کل ارشاد قم این نمایش به دلیل حجاب تماشاگران و رنگ چتر مورد استفاده در یکی از صحنه‌ها توقیف شده است!
سعید برجعلی بعد از اشاره به پیگیری‌های متعددی که برای حل مشکل این نمایش با شورای نظارت و ارزشیابی شهر قم انجام شده؛ از زیانی که این مساله برای گروه اجرایی در پی داشته ابراز تاسف کرده و می‌گوید: «نکته مهم این که حتی دلیل توقیف‌مان را در قالب نامه‌ای کتبی ارایه نمی‌دهند. چون این نمایش به دلایلی عجیب توقیف شده درحالیکه برای آماده‌سازی این کار هزینه شده و وقت و انرژی زیادی صرف شده است. ما این نمایش را با هزینه شخصی آماده کرده‌ایم. برای تولید آن آقای کوشک‌جلالی کارگردان کار مدام به قم رفت و آمد داشته‌اند، ولی همه این تلاش‌ها بر باد رفته است».
 
خداحافظ قم!
 
برجعلی که از فعالان تئاتر استان قم است، می‌گوید که این نمایش دو سال پیش هم در زمان همین مدیر کل در قم اجرا شده و حالا اعضای شورای نظارت که مجوز اجرای این نمایش را صادر کرده‌اند، هم به این توقیف معترض هستند. به خصوص که نمایش «رابینسون کروزو» درباره جنگی است که به صلح می‌رسد. جنگی بی‌رحمانه بین دو انسانی که زبان و فرهنگ یکدیگر را نمی‌شناسند، ولی رفته رفته این جنگ به آشتی می‌رسد!
این بازیگر در پایان می‌گوید که این آخرین نمایشی است که در این استان کار می‌کند و دیگر هیچ انگیزه و انرژی برای کار کردن در این شرایط سخت و بی‌مهری‌ها ندارد و برای همیشه از این شهر خداحافطی می‌کند.

برچسب ها: توقیف تئاتر
ارسال نظر
آخرین اخبار