۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
تعداد بازدید: ۱۸۷۳۱۱
امیر ایرانی گفت: یران با برخورداری بیش از دو هزار کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به‌عنوان یک کشور دریایی در منطقه حضور دارد و  دریا و سواحل مناسب دریایی نیز نقش مهمی در ارتقاء جایگاه دفاعی،اقتصادی و سیاسی کشور در سطح منطقه و بین‌الملل دارد.
کد خبر: ۱۴۲۲۷

سواحل دریایی  نقش مهمی در جایگاه سیاسی کشور دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، فرمانده نیروی دریایی ارتش از همکاری این نیرو با مراکز علمی و دانشگاهی کشور جهت تبادل تجربیات خبر داد و گفت: انجمن ژئوپلیتیک ایران که یک مجموعه علمی قوی محسوب می‌شود که از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و در تمام حوزه‌های اثربخش ما می‌تواند کمک‌کننده باشد. این انجمن همچنین قادر است که جغرافیا را در حوزه سیاست، و سیاست را در حوزه جغرافیا به خوبی تبیین کند که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت علمی در مأموریت‌های‌مان بهره‌مند شویم.

به گفته امیر ایرانی، نیروی دریایی از هر زمینه‌ای که بشود توجه جامعه داخلی را به سمت و سوی دریا‌ها جلب کند، بهره می‌گیرد و تلاش دارد تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناورانه کشور اهمیت نزدیک شدن به دریا و اقتصاد دریایی را برای مردم، نهاد‌ها و سایر بخش‌های اثرگذار تبیین کند.

 ایران با برخورداری بیش از دو هزار کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به‌عنوان یک کشور دریایی در منطقه حضور دارد و  دریا و سواحل مناسب دریایی نیز نقش مهمی در ارتقاء جایگاه دفاعی،اقتصادی و سیاسی کشور در سطح منطقه و بین‌الملل دارد.

پیش‌تر امیر سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش نیز با اشاره به این نکته و با بیان اینکه  نمایش اقتدار در دریا، نشان دهنده توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش است گفته بود دیپلماسی دریایی می تواند بزرگترین پشتیبان کشور در حوزه اقتصاد و تامین امنیت حمل و نقل انرژی و کالا در دریاها باشد.

به همین جهت چندی پیش فرمانده نیروی دریایی ارتش از افتتاح مرکز امنیت دریایی خبر داده بود تا  با افتتاح این مرکز تمام ایمنی ها در حوزه دریا –خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند- با همکاری و همراهی کشورهای منطقه برقرار شود./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: دیپلماسی دریایی نیروی دریایی ارتش
ارسال نظر
آخرین اخبار