۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
تعداد بازدید: ۱۹۳۹۸۵
شاخص کل بورس با رشد ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحد در تراز یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد متوقف شد.
کد خبر: ۱۴۲۶۸

 بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امروز سه شنبه (۲۷ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۱۴ هزار و ۷۲۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۲۲ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحد در تراز یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد متوقف شد.
 آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اخباری که امروز روی روند بازار سرمایه موثر بود، مذاکره دولت با چند شرکت و کنسرسیوم برای فروش سهام شرکت سایپا و ایران خودرو است که میتواند تبادل مالی خوبی را ایجاد کند و این شرکت‌ها را از انحصار دولتی خارج کند و سبب می‌شود به بخش خصوصی و بخش‌هایی که در صنعت فعال هستند، برسد. همچنین از جمله اخبار دیگر در پی افزایش نرخ فرآورده‌های غلات، درآمدی را در صنایع غذایی داشتیم که زر ماکارون پیشنهاد افزایش ۸۱ درصدی را ارائه داده که این نشان از این دارد که تولید داخل افزایش پیدا کرده و سبب افزایش درآمد و گردش نقدینگی در حساب می‌شود.
بحث دیگر، ارائه حلی برای رفع تامین انرژی فولادی هاست و پیشنهاداتی که ارائه شده، میتواند به بحث تامین انرژی کمک کند و با توجه به اینکه پیشنهاد شامل ورود دانش بنیان‌ها به این صنعت است میتواند نتایج مثبتی داشته باشد. همچنین بحث دیگر واردات خودرو و ارائه جزییات اولین عرضه خودرو در بورس کالا است.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان رسید. «پارس»، «کگل» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «اسیاتک»، «شستا» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.
شاخص کل هم وزن هم با افت یک هزار و ۴۱۱ واحد روی پله ۴۴۷ هزار و ۸۱۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۵ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان رسید.
شاخص فرابورس هم با رشد ۶۹ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۵۳۱ میلیارد و به ارزش ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید.
نماد‌های پارس، کگل و فولاد به ترتیب با ۷۱۷۱.۳۴، ۳۶۷۱.۷۶ و ۳۳۱۵.۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شپنا، خودرو و شبندر به ترتیب با ۳۸۲.۲۷، ۲۸۸.۲۸ و ۲۷۰.۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.
نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس
نماد‌های کگهر، هرمز و صبا به ترتیب با ۲۹.۳۵، ۱۱.۷۴ و ۱۰.۰۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فرابورس، شرانل و بهپاک به ترتیب با ۸.۳۴، ۳.۷۹ و ۳.۷۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.
برترین گروه صنعت بورس
امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۶۵۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو»، «فرآورده نفتی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
سهام شرکت‌های پارس، سخزر و کگل بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غدام، اکالا و دجابر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
سهام شرکت‌های بیشترین افزایش قیمت مدیریت، حگهر و شتوکا و سهام شرکت بهپاک، نوین و زگلدشت بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و اسیاتک بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و انرژی ۱ در بورس ایران داشتند.
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ددانا و مدیریت بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.
نماد‌های شبندر، کمند و افران ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، شبندر ۴ و پارس بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
نماد‌های اعتماد، کارا و حگهر بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و وهور ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند./باشگاه خبرنگاران جوان
 

برچسب ها: بازار سرمایه پیش بینی بورس سازمان بورس و اوراق بهادار نماد بورسی
ارسال نظر
آخرین اخبار