۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
تعداد بازدید: ۷۵۱۲۳
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ۳۰۰ شرکت هستند که دولت سهامدار آنهاست و واگذار نشده اند، اما بخش عمده‌ای از آن‌ها زیان ده هستند و بضاعت واگذاری ندارند.
کد خبر: ۱۴۲۶۹

قربنزاده

به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسین قربانزاده گفت: به جای آنکه هر دوی مالکیت و مدیریت یک جا واگذار می‌شد، باید ابتدا مدیریت شرکت دولتی به افراد متقاضی داده می‌شد و در صورتی که می‌توانستند توانایی خود را اثبات کنند به تدریج مالکیت نیز به متقاضی داده می‌شود. این روند قرار است امسال در واگذاری‌ها اعمال شود. در حال حاضر شرکت هفت تپه در قالب پیمان مدیریت واگذار شده و قرارداد آن تا ۳۱ تیر است و مشخص نیست پس از آن فعالیت آن شرکت به چه صورت خواهد بود.
به گفته او، بیشترین اصرار ما بر رفع مشکلات شرکت‌های واگذار شده، استفاده از روش‌هایی است که به بهبود وضعیت شرکت‌ها منجر شود و آخرین گزینه ما بازپس گیری و فسخ قرارداد واگذاری شرکت است. به دنبال آن هستیم تا جایی که ممکن است واگذاری ابطال نشود.
اولین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران که از هفته بعد برگزار می‌شود، در ۹ حوزه نفت، نیرو، پتروشیمی، بانک و بیمه، کشاورزی، صنعت، صنایع معدنی، راه و شهرسازی و خدمات است. علاوه بر حضور روسای قوا در این رویداد از کشور‌های خارجی نیز متخصصان خصوصی سازی از جمله ویلیام مگینسون نظریه پرداز مطرح خصوصی سازی در دنیا و جیسون هریس نماینده بانک جهانی به ارائه مقاله خواهند پرداخت./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سازمان خصوصی سازی خصوصی سازی
ارسال نظر
آخرین اخبار