۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۷۳۳۸
گزارش خطوط از مراسم نکوداشتی با سخنرانی‌های دولت‌آبادی، رحمانیان، دکتر خاکی و حسین کیانی؛
بهرام بیضایی که به رغم ده دوازده سال دوری از ایران هنوز و هم‌چنان از معتبرترین و بزرگ‌ترین نام‌های تئاتر و سینمای ایران محسوب می‌شود، یک بار دیگر موضوع یک نشست تئاتری قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۳۹۸

حضور سنگین بهرام بیضایی و سانسور- هم‌چنان ده سال بعد از مهاجرت! //// حسام جان جدیده جدیده جدیده جدیده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ این روزها محمد رحمانیان، محمد ابراهیمیان، دکتر محمدرضا خاکی، حسین کیانی و استاد محمود دولت‌آبادی درباره نمایشنامه‌نویسی، تئاتر و سانسور پشت تریبون سخنرانی خواهند رفت. این سخنرانی‌ها در قالب مراسم نکوداشت بهرام بیضایی به انجام خواهد رسید.
 
نکوداشت استاد بهرام بیضایی
 حضور سنگین بهرام بیضایی و سانسور- هم‌چنان ده سال بعد از مهاجرت! //// حسام جان جدیده جدیده جدیده جدیده
روابط عمومی انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران مراسمی تحت عنوان آیین نکوداشت استاد بهرام بیضایی برگزار خواهد کرد. این آئین که به ‌همراه سمینارهایی درباره «‌نمایش‌نامه‌نویسی و گفت‌و‌گو» و «نمایش‌نامه‌نویسی و سانسور» برگزار می‌شود، از ساعاتی پیش آغاز به کار کرده است.
انجمن صنفی نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در متن خبری که به رسانه‌ها داده؛ اعلام کرده که آیین نکوداشت استاد بهرام بیضایی به ‌همراه سمینارهای ‌نمایش‌نامه‌نویسی و گفت‌و‌گو  و نمایش‌نامه‌نویسی و سانسور از امروز آغاز به کار می‌کند. انجمن صنفی نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران این مراسم را در سه روز متوالی، از چهارشنبه 28 اردیبهشت تا جمعه 30 اردیبهشت- به ترتیب تحت عناوین سمینارهای نمایش‌‌نامه نویسی و گفت‌و‌گو، نمایش‌نامه‌نویسی و سانسور و آیین نکوداشت استاد بهرام بیضایی- در سالن استاد جوانمرد عمارت جدید خانه تئاتر برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، در روز نخست مراسم، 28 اردیبهشت، محمد ابراهیمیان نمایش‌نامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر، ایوب آقاخانی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و البته دکتر محسن کرمی پژوهشگر و مترجم فلسفه سخن‌رانان سمینار «نمایش‌نامه‌نویسی و گفت‌وگو» خواهند بود.
بنا بر این گزارش، در روز دوم، 29 اردیبهشت نیز دکتر محمدرضا خاکی کارگردان و مترجم و مدرس و حسین کیانی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر سخنرانان سمینار «نمایش‌نامه‌نویسی و سانسور» خواهند بود.
اما روز سوم، یا سی‌ام اردیبهشت اختصاص دارد به سخنرانی استاد محمود دولت‌آبادی، دکتر سهیلا نجم (پژوهشگر تئاتر، دکتر حمید امجد نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و البته پانته‌آ بهرام بازیگر تئاتر و سینما درباره بهرام بیضایی- که در قالب آیین نکوداشت استاد بهرام بیضایی در تالار استاد جوانمرد برگزار می‌شود.
در این روز محمد رحمانیان نیز به همراه گروهش نمایشنامه‌خوانی خواهند داشت و قسمتی از فیلمنامه «اشغال» بهرام بیضایی را که توسط رحمانیان اقتباس نمایشی شده اجرا خواهند کرد.
سمینارها و آیین نکوداشت بهرام بیضایی، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و سینما هر سه روز ساعت 18 آغاز می‌شود.
 
 حضور سنگین بهرام بیضایی و سانسور- هم‌چنان ده سال بعد از مهاجرت! //// حسام جان جدیده جدیده جدیده جدیده



برچسب ها: حذف نام بزرگان خانه تئاتر تئاتر
ارسال نظر
آخرین اخبار