۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
تعداد بازدید: ۴۹۴۸۴۲
خطوط از گلایه‌های تهیه‌کننده قدیمی سینما علیه تلویزیون گزارش می‌دهد؛
این روزها فیلم «چند می‌گیری گریه کنی 2» در سینماهای ایران اکران شده است. قسمت دوم فیلمی که بیشتر به عنوان فیلم آخر کارنامه مرحوم نوذری شناخته می‌شود و در زمان خودش هم جزو فیلم‌های موفق آن سال‌ها بود. حالا حدود ده پانزده سال بعد از نمایش آن فیلم، قسمت دوم «چند می‌گیری گریه کنی» نیز روی پرده سینماها آمده است. فیلمی که البته به رغم توقعاتی که در موردش وجود داشته؛ به موفقیت چندانی در گیشه نرسیده است.
کد خبر: ۱۴۴۴۲

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده فیلم «چند میگیری گریه کنی۲» می‌گوید که عدم موفقیت گیشه‌ای فیلم به این دلیل است که این فیلم نه تیزر تلویزیونی دارد و نه تبلیغات محیطی! او با اشاره به این که «هزینه اجاره بیلبورد سر به آسمان گذاشته» می‌گوید که «برای پخش یک تیزر ۱۵ ثانیه‌ای در تلويزيون از تهیه‌کننده حداقل ۳۰۰میلیون می‌خواهند- که چون پول بادآورده نداریم، نمی‌توانیم این هزینه‌های باورنکردنی را خرج تیزر و بیلبورد فیلم‌مان بکنیم»!
 
 با دست خالی در مقابل تلویزیون!
 
حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده فیلم «چند میگیری گریه کنی۲» می‌گوید که «با این‌که قسمت اول "چند میگیری گریه کنی" بارها و بارها از تلویزیون پخش شده است، ولی برای تبلیغات قسمت دوم اين کمدی، حتي یک تیزر تلویزیونی هم نداریم!»
توکل‌نیا با اشاره به این که «اکران این فیلم با حدود صد سالن در سراسر ایران شروع شده» می‌گوید: «در کل اقبال مخاطبان خوب بوده و قطعا در روزهای آینده نیز افزایش سالن خواهیم داشت، ولي در این میان نه شهرداری تبلیغات محیطی تخصیص داده و نه صداوسیما در زمینه تبلیغات تلویزیونی کمک‌مان کرده است».
حسن توکل‌نیا ماجرای گلایه‌هایش را بیشتر توضیح می‌دهد: «هزینه اجاره بیلبورد سر به آسمان گذاشته و تلویزیون، فیلم ما را در رده کالای تجاری قرار داده و فقط یک تیزر رایگان حول و حوش سریالی مثل خوشنام برای ما درنظر گرفتند و برای مابقی تیزرها، باید هزینه هنگفت می‌دادیم و چون در بخش خصوصی هستیم و توان مالی برای این گونه هزینه‌ها را ندادیم از خیر پخش تیزر تلویزیونی گذشتیم».
توکل‌نیا با اشاره به تولید فیلم‌هایی از بزرگانی چون سیروس الوند، علیرضا داودنژاد و ناصر تقوایی در دفتر خودشان می‌گوید: «در تمام این سال‌ها گمان می‌کردیم که تلویزیون مکمل سینماست و می‌تواند به رونق سینما کمک کند‌. همین چند سال قبل برای کمدی جابجا نزدیک به صد تیزر تلویزیونی رایگان به فیلم تعلق گرفت ولی حالا شرایط به شدت دشوار شده و بازرگانی تلویزیون حتی به فیلم‌های مستقل هم به چشم مسیری برای کسب درآمد می‌نگرد‌. تا جایی که برای پخش یک تیزر ۱۵ ثانیه‌ای باید حدود ۳۰۰ میلیون هزینه‌ کنیم! که معلوم است از پس پخش خصوصی برنمی‌‌آید و فقط آثار ارگانی و متصل به سرمایه‌های بادآورده، قادر به تامین آن هستند. پول بادآورده نداریم که خرج تیزر و بیلبورد کنیم؛ در بخش خصوصی فیلم تولید کرده‌ایم و خوشحالیم که بدون بریز و بپاش، مخاطب از فیلم رضایت دارد»!
 
 

برچسب ها: سینمای ایران کمدی سریال کمدی
ارسال نظر
آخرین اخبار