۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۲۷۵۱۵۸
دریابیگی در گفتگو با خطوط دلایل استیضاح وزرای دولت را تشریح کرد:
دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر با ابراز تاسف از انتصاب مدیران ناکارآمد در وزارت کار و زیر مجموعه‌های آن گفت: نتیجه مدیریت سیاسی به جای مدیریت تخصصی، ناکارآمدی دستگاه‌هاست.
کد خبر: ۱۴۵۸۱

ناکارآمدی و سیاسی کاری چالش کابینه سیزدهم/همچنان شاهد شعار و رویاپردازی هستیم!

وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هنوز آبستن انتصاب‌های سیاسی و جناحی است!


نصرالله دریابیگی درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، با اعلام اینکه زمزمه استیضاح چندین وزیر آن هم تنها بعد از گذشت ۷ ماه از عمر دولت سیزدهم، بیانگر انتخاب‌های غلط و به کارگیری نیرو‌های ناکارآمد است گفت: تنها در وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی که مربوط به کارگران و بازنشستگان میشود، به اندازه‌ای انتصاب‌های سیاسی و جناحی دیده‌ایم که بسادگی می‌توان به تبعات آن پی برد.
وی با اشاره اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر و گسترده در سطح کلان کشور است گفت: برای سازمان کاملاً تخصصی تامین اجتماعی، انتظار داشتیم افرادی آشنا و مسلط به کار گرفته شوند، در حالیکه افرادی بر این سازمان مدیریت می‌کنند که درک درستی از تامین اجتماعی و ظرفیت‌های آن ندارند.
وی نیرو‌های کارآمد و باتجربه‌ای که سال‌ها در سازمان تامین اجتماعی کار کرده‌اند را بزرگترین سرمایه دانست و گفت: افرادی که از کارمندی ساده وارد تامین اجتماعی شده و تمامی چالش‌ها و مشکلات سازمان را لحظه به لحظه احساس کرده و بدنبال حل آن بوده‌اند، بهترین گزینه برای مدیریت‌های کلان هستند، اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی همچنان از چالش بزرگ مدیریت‌های سیاسی و جناحی رنج می‌برد.
دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر با یادآوری اینکه به اندازه‌ای انتصاب‌های مساله دار را شاهد بودیم که در دولت احمدی نژاد قاضی دادگستری ریاست سازمان تامین اجتماعی را برعهده گرفت گفت: سازمان‌های بیمه گر به افرادی نیاز دارند که درک درستی از بیمه و خدمات آن داشته باشند و باید در این مورد بازی‌های سیاسی را کنار گذاشت.
وی با اشاره به اینکه هنوز وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی آبستن انتصاب‌های سیاسی و جناحی است گفت: با وجود آن که شاهد تغییرات گسترده و انتصاب‌های مسئله دار در سازمان تامین اجتماعی بوده ایم، هنوز زمزمه انتصاب‌های جدید در استان‌ها به گوش می‌رسد و دولت سیزدهم به دنبال افرادی می‌گردد که همسو و هم جناح و شاید تاثیر گذار در انتخابات سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری بوده اند.
دریابیگی انتصاب افراد کارآمد و باتجربه را مهمترین گزینه برای مدیریت دانست و گفت: قرار نیست افرادی که در انتخابات ریاست‌جمهوری رای بیشتری جمع کرده و نقش موثری در پیروزی رئیس جمهور داشته اند، امروز پست جدی تری بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه اگر شایسته سالاری جای سیاسی کاری و بازی‌های جناحی را گرفته بود، امروز بعد از گذشت ۷ ماه وزیر دولت سیزدهم در آستانه استیضاح و برکناری قرار نمی‌گرفت گفت: در این مدت مدیریت عبدالملکی هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ خاصیتی را در عملکرد مدیران شاهد نبوده‌ایم.
دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر با اعلام اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تا امروز، هیچ یک از چالش‌های عرصه کار و تامین اجتماعی مرتفع نشده یا برای آن پیشنهادی ارایه نشده است گفت: همچنان شعار، وعده و رویاپردازی را به جای مدیریت اجرایی و توانمند شاهد هستیم، مدیریتی که هیچ خروجی خاصی ندارد و باعث ناامیدی شده است.
وی با اشاره به رای بالایی که مجلس یازدهم به کابینه دولت سیزدهم داد گفت: امروزه نمایندگانی که به جای وکیل المله، وکیل الدوله بوده‌اند نیز از عملکرد دولت سیزدهم ناامید شده و سعی می‌کنند اشتباه خود را در قالب سوال یا استیضاح جبران کنند.
دریابیگی خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: هنگامی که پس از گذشت هفت ماه، وزرا در آستانه استیضاح و برکناری قرار می‌گیرند، یعنی اشتباهات اساسی در انتخاب‌ها صورت گرفته است، بنابراین قبل از آنکه کارنامه دولت سیاه شود و مجلس ناچار به تغییرات گسترده در قالب برکناری را رقم بزند، بهتر است رئیس جمهور افراد توانمند را جایگزین افراد ناکارآمدی کند که مورد انتقاد شدید قرار دارند.

برچسب ها: دولت سیزدهم تامین اجتماعی خانه کارگر وزارت کار وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی سیاسی نصرالله دریابیگی ابراهیم رییسی رئیس جمهوری
ارسال نظر
آخرین اخبار