۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
تعداد بازدید: ۱۱۶۷۷۱
بعد از درگیری رسانه‌ای فیلمنامه‌نویس فیلم «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی با منتقد قدیمی سینمای ایران- احمد طالبی‌نژاد- این نویسنده به دلایل شکست گیشه‌ای فیلم جدید داریوش مهرجویی نیز پرداخته است. وحیده محمدی‌فر در این زمینه برخوردهای انجام شده با داریوش مهرجویی را ناعادلانه خوانده و می‌گوید که اکران فیلم جدید این استاد بزرگ سینمای ایران تنها و تنها به خاطر زمین زدن مهرجویی طراحی شده است.
کد خبر: ۱۴۶۰۹

بهترین سانس‌هادربست در اختیار فیلم‌های دولتی قرار گرفته!/آخر چه کسی ساعت ۴ بعدازظهر می‌رود برج میلاد؟

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وحیده محمدی‌فر بعد از حمله به احمد طالبی‌نژاد- به خاطر زیر سوال بردن فیلم «لامینور»- حالا به خاطر اعتراض به نحوه اکران فیلم «لامینور» نامش را بر سر زبان انداخته است. این فیلمنامه‌نویس که به عنوان همسر داریوش مهرجویی نیز شناخته می‌شود، مدیران و مسئولان سینمایی را متهم کرده که ماندن داریوش مهرجویی در ایران- در بدترین شرایط- را نادیده گرفته و بدترین برخوردها را با او صورت می‌دهند.
 
بهانه‌ای برای حمله به مهرجویی
 
وحیده محمدی‌فر که یکی از نویسندگان فیلمنامه «لامینور» است از وضعیت اکران این فیلم انتقاد کرد. این فیلمنامه‌نویس که به عنوان همسر داریوش مهرجویی نیز شناخته می‌شود با ناعادلانه خواندن نحوه اکران فیلم جدید مهرجویی، شرایط حال حاضر را تنها و تنها بهانه‌ای برای زمین زدن این فیلمساز بزرگ عنوان کرد.
محمدی‌فر در این زمینه می‌گوید: «مثلا می‌خواهید نسخه فیلم را بپیچید و بگویید کسی از این فیلم استقبال نکرد؟ برای همین هم اجازه اکران این فیلم را در نوروز امسال ندادید تا این گونه برخورد کنید؟ الان سانس‌ها را ببینید، همه یا در اختیار فیلم‌های کمدی است یا در اختیار فیلم‌های دولتی»!
وحیده محمدی‌فر که پیش‌تر سناریوی فیلم‌های موفق «سنتوری» و «میهمان‌مامان» را نیز نوشته؛ از نارضایتی و گلایه‌های پرتعداد داریوش مهرجویی از شرایط حاکم بر سینمای ایران خبر داد. او گفت: « من و آقای مهرجویی بسیار گله داریم از این نحوه اکران، این نهایت بی‌عدالتی است. کمترین سانس‌ها و بدترین زمان در اختیار "لامینور" قرار گرفته است. "لامینور" باید سانس‌های صبح اکران شود؟ "لامینور" فیلم صبحانه است»؟
به گفته این فیلمنامه‌نویس «آخر چه کسی ساعت ۴ بعدازظهر می‌رود برج میلاد؟ بهترین سانس‌ها برای شب است که دربست در اختیار فیلم‌های شبه‌کمدی و دولتی قرار گرفته است».
وحیده محمدی‌فر در ادامه گلایه‌هایش خواهان بازنگری در شیوه نمایش فیلم‌های متفاوت می‌شود. او در این زمینه می‌گوید: «من از مسئولین می‌خواهم شیوه اکران را بازنگری کنند. این نهایت بی‌عدالتی است. یعنی دارد با کارگردانی که بیش از نیم قرن برای فرهنگ و هنر این مملکت زحمت کشیده و فعالیت فرهنگی کرده است، بی‌عدالتی می‌شود. کارگردانی که بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی دنیا از او خواسته‌اند از ایران برود، اما همیشه گفته دلش می‌خواهد در ایران بماند و در ایران کار کند. آخر این چه برخوردی است که با این فیلمساز می‌کنید؟ می‌خواهید نسخه فیلم را بپچید و بگویید مخاطبان از فیلم داریوش مهرجویی استقبال نکردند؟ برای همین هم اکران‌ نوروز را از این فیلم گرفتید تا دست‌تان در برخوردهای این‌گونه باز باشد»؟
 

برچسب ها: لامینور مهرجویی داریوش مهرجویی اکران عمومی اخبار اکران اکران مردمی اکران نوروزی
ارسال نظر
آخرین اخبار