۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
تعداد بازدید: ۲۶۳۶۱۷
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودرو تولیدکنندگان داخل را مجبور به افزایش کیفیت و کاهش قیمت تولیدات می‌کند، اظهار داشت: واردات خودرو نباید انحصاری در اختیار افراد خاصی قرار بگیرد بلکه باید فضا را مدیریت کنند که هر کسی قابلیت دارد خودرو وارد کند.
کد خبر: ۱۴۶۱۰

شرکت‌های خارجی لوازم خانگی با سوءاستفاده از تحریم‌ ایران را تنها گذاشتند!/برای حفظ اشتغال باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم/ تولیدکنندگان بازار را بی رقیب نبینند!

روح الله عباس پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی خطوط، در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودرو، گفت: منتظر هستیم آیین نامه واردات خودرو تنظیم شود، اما مساله مهم این است که واردات باید صورت بگیرد چراکه مهمترین راه ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، واردات خودور است.
وی ادامه داد: وقتی واردات صورت بگیرد، خودروسازان داخلی برای حفظ بقاء خود، مجبور هستند کیفیت را بالا ببرند، قیمت‌ها را کاهش دهند  و مصرف سوخت را پایین بیاورند؛ بنابراین واردات، تاثیرات خوبی بر بازار خودرو داخلی خواهد گذاشت. مقام معظم رهبری هم در تذکری به خودروسازان گفتند با اینکه طرفدار واردات نیستند، اما خودرو استثنا است؛ بنابراین اگرخودرو با قیمت تمام شده پایین، وارد کشور شود و تعرفه سنگین هم برای آن نبندند، خودروسازان داخلی هم سعی می‌کنند قیمت تمام شده را کاهش دهند.
سخنگوی کمیسیون صنایع در خصوص احتمال ورود دلالان به واردات خودرو، گفت: واردات، توسط بخش خصوصی انجام می‌شود نه دولت و در بخش خصوصی هم واردات نباید انحصاری در اختیار افراد خاصی قرار بگیرد بلکه باید فضا را مدیریت کنند تا هر کسی قابلیت دارد، خودرو وارد کند و هر چه منشاء ارز، خارجی باشد، بهتر است.
عباس پور در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص بازار لوازم خانگی، بیان داشت: شرکت‌های خارجی لوازم خانگی، با سوء استفاده از تحریم‌های آمریکا ما را تنها گذاشتند؛ بنابراین حمایت از تولید داخل ضرورت دارد تا قدرت رقابتی هم در بازار‌های جهانی داشته باشند؛ ولی تولیدکنندگان داخلی هم نباید فکر کنند، چون بازار انحصاری است، قیمت‌ها را افزایش دهند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما اگر از شرایط تحریم خارجی شویم، به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی خواهیم رفت که می‌توانند مشترکا تولید داشته باشند و در داخل سرمایه گذاری کنند؛ اما در شرایط فعلی باید از تولید داخلی حمایت کنیم، تا اشتغال آسیب نبیند.

برچسب ها: روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس واردات خودرو لوازم خانگی قیمت خودرو خودروسازی داخلی
ارسال نظر
آخرین اخبار