۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
تعداد بازدید: ۹۶۵۱۱
شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۴۵۶ واحد در تراز یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۱۴۳ واحد متوقف شد.
کد خبر: ۱۴۶۱۴

 بورس

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امروز یکشنبه (یک خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۶۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۴۸ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۴۵۶ واحد در تراز یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۱۴۳ واحد متوقف شد.
آقای کوروش آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار در حال حاضر از نظر خرید و فروش ابهام دارد و خیلی از خریداران به سبب نزدیک شدن به شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دچار ترس شدند و دست نگه داشته اند. امروز اکثر سهم‌ها به سبب نبود عرضه و تقاضای مناسب در محدوده مثبت و منفی یک معامله شدند. در کل بازار نیاز به یک متغیر انگیزشی نیاز دارد که شاخص را به سمت ارتفاع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد هل دهد.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان رسید. «حکشتی»، «شپدیس» و «پارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «اسیاتک»، «شستا» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.
شاخص کل هم وزن هم با رشد هزار و ۳۳۳ واحد روی پله ۴۴۱ هزار و ۵۱۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان رسید.
شاخص فرابورس هم با رشد ۲۷ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۵۶۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۵۲۰ میلیارد و به ارزش هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان رسید.
شاخص بورس با رشد ۲ هزار و ۴۵۶ واحدی متوقف شد
نماد‌های حکشتی، شپدیس و پارس به ترتیب با ۴۸۰.۰۶، ۴۱۸.۶۱ و ۳۶۵.۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های جم پیلن، اخابر و ذوب به ترتیب با ۱۵۸.۸۳، ۱۴۸.۴۴ و ۱۰۴.۹۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.
نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس
نماد‌های ددانا، وملل و حگهر به ترتیب با ۸.۰۲، ۶.۳۲ و ۴.۰۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های غصینو، بنو و تلیسه به ترتیب با ۳.۶۱، ۲.۳۹ و ۲.۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.
برترین گروه صنعت بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده اساسی»، «شیمیایی» و «فرآوده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
شاخص بورس با رشد ۲ هزار و ۴۵۶ واحدی متوقف شد
سهام شرکت‌های سفار، کفرا و خچرخش بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غشصفا، لسرما و ولملت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های بیشترین افزایش قیمت سبزوار، حگهر و مدیریت و سهام شرکت ساینا، تلسیه و غفارس بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سابیک، افران و کمند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، انرژی ۱، فیرزوا در بورس ایران داشتند.
برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات سپیدما بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.
بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
نماد‌های کمند، امین یکم و فولاد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، بترانس و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
نماد‌های اعتماد، افرا و مدیریت بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، مدیریت و تلیسه بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: بورس پیش بینی بورس نماد بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار
ارسال نظر
آخرین اخبار