۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۱۶۵۸۹۶
خطوط خبر می‌دهد: توقف سریال عظیم حضرت موسی (ع)
سریال «موسی» (ع) که یکی از پرهزینه‌ترین، پرحاشیه‌ترین و البته پرسروصداترین پروژه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در ده دوازده سال اخیر بوده؛ به طور رسمی از دستور کار خارج شد. ظاهرا ابراهیم حاتمی‌کیا که بعد از درگذشت فرج‌الله سلحشور و بیماری جمال شورجه کارگردانی این سریال را بر عهده گرفته بود، به دلیل مواجهه با مشکلات مالی از این وظیفه کناره‌گیری کرده است..
کد خبر: ۱۴۶۹۷

حاتمی‌کیا و صداوسیما در پایان راه!
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ روز گذشته یکی از روزنامه‌های نزدیک به صداوسیما خبر از توقف پروژه‌ «موسی» (ع) داد. بر اساس این خبر؛ دلیل توقف این سریال به‌کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، مشکلات مالی عنوان شده است. ظاهرا ابراهیم حاتمی‌کیا که پیش‌تر گفته بود فیلمنامه فرج‌الله سلحشور را حتما باید بازنویسی کند، بعد از هزینه بالایی که در این مرحله صرف شده، متوجه مشکلات مالی پروژه شده و آن را پیش از آغاز فیلمبرداری متوقف کرده است!
 
تکذیب بی‌پولی!
 
روابط عمومی سیمافیلم، البته، در اولین ساعات انتشار اخبار و شایعاتی درباره مشکلات مالی سریال «موسی» (ع) این خبر را تکذیب کرد و با اشاره به ادامه بازنویسی فیلمنامه و ساخت دکور و آماده‌سازی صحنه و لباس گفت که «این یک ابرپروژه است که تولیدش چندین سال طول خواهد کشید» و در ادامه نیز خواهان حمایت و عدم حاشیه‌سازی رسانه‌ها شد.
روابط عمومی سیمافیلم اخبار منتشر شده درباره «موسی» (ع) را اخبار غلط برخی رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه بزرگ و عظیم «موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که یکی از پروژه‌های الف ویژه رسانه ملی است، همچنان مراحل مختلف پیش‌تولید را می‌گذارند و تاکنون هیچ‌گونه توقفی نداشته است.
در این بیانیه با اشاره به ادامه بازنویسی فیلمنامه- که تاکنون ۳۰ قسمت از این سریال ۶۰ قسمتی به طور کامل بازنویسی شده- و برپایی ۱۰ کارگاه بزرگ چوب، آهن، دوخت لباس تاریخی و...؛ درخواست حمایت و عدم حاشیه‌سازی برای این پروژه شده است: سریال «موسی(ع)» همانند سریال «سلمان فارسی» یکی از ابرپروژه‌های بزرگ رسانه ملی است که ساخت آن چندین سال طول می‌کشد و در حال حاضر نیز نه‌تنها این پروژه متوقف نیست که حدود ۲۰۰ نفر در بخش‌های مختلف پشت دوربین و کارگاه‌های مختلف مشغول آماده‌سازی شرایط تولید سریال هستند...
 
مشکلات مالی
 
به رغم تکذیب بی‌پولی این پروژه از سوی روابط عمومی سیمافیلم، اما، شنیده‌ها درباره مشکلات مالی این سریال حکایت از این دارد که در حال حاضر صداوسیما در تامین هزینه این ابرپروژه‌اش- که بالغ بر چهارصد میلیارد تومان برآورد و تخمین زده شده- به مشکل برخورده است. به خصوص که برآورد هزینه این سریال- و البته سلمان فارسی- مربوط به پیش از آزادسازی قیمت اقلام مهم مصرفی بوده و احتمالا تحت تاثیر این افزایش قیمت اخیر شاهد افزایش هزینه تولید سریال‌ها نیز خواهیم بود...

برچسب ها: ابراهیم حاتمی کیا صداوسیما سازمان صداوسیما سریال موسی (ع)
ارسال نظر
آخرین اخبار