۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
تعداد بازدید: ۹۵۴۲۹
داستان بلند «هشتی» به نویسندگی «پونه نیکوی» منتشر و وارد بازار کتاب شد.
کد خبر: ۱۴۷۴۸

«هشتی» وارد بازار کتاب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «هشتی» عنوان داستان بلندی است که به تازگی به قلم «پونه نیکوی» بانوی نویسنده و شاعر گیلانی و به همت انتشارات «الیما» منتشر و روانه بازار کتاب ایران شده است.

«هشتی» حکایت عشق و زندگی است که در بستری از تاریخ نه چندان دور ایران، مخاطبان را با خویش همراه می‌سازد.

نیکوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: داستان این کتاب با رویدادهای دهه ۳۰، ۴۰ و ۵۰ در ایران گره خورده و روایتش با چاپ کتاب نامه‌های بانویی به نام «گوهر گلچین» به «رشید شوقی» آغاز می‌شود. گوهر که شخصیت اصلی این داستان است به خواندن کتاب می‌پردازد و در این میان هرازگاهی به احوالات جاری، نقب می‌زند.

گفتنی است که بیشتر رویدادهای سیاسی در این داستان واقعی هستند و نویسنده به موازات این وقایع به روایت داستانی عاشقانه نیز می‌نشیند و تصاویری شاعرانه از زندگی و عشق در برابر منظر نگاه مخاطبانش می‌گستراند.

پونه نیکوی سال ۱۳۶۴ در بندرانزلی چشم به جهان گشود. او دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی است و در کارنامه هنری وی انتشار کتاب‌هایی چون «انار سبز، زیتون سرخ»، «سر می‌گذارم به جنگل»، «۶۴۱۰ روز تنهایی»، «طره» و همچنین کسب افتخارات متعدد نظیر کسب رتبه نخست جشنواره کتاب سال جوان انقلاب، رتبه نخست جشنواره پانزدهمین کتاب سال دفاع مقدس و جایزه کتاب گام اول در حوزه شعر برای کتاب «انار سبز، زیتون سرخ» در سال ۱۳۹۰ و همچنین برگزیده جایزه کتاب جشنواره پروین در سال ۹۴ به چشم می‌خورد./ مهر

برچسب ها: معرفی کتاب مجموعه داستان بازار نشر
ارسال نظر
آخرین اخبار